- Anoniem31 maart 2014 om 18:28
Hallo,
Ik ben al een jaar bezig met uitvinden waar de hoofdpijn vandaan komt. Ik heb elke dag hoofdpijn, het begint steeds rond de middag. Ik heb bij meerdere mensen gezeten: mensendieck gezeten, psycholoog, meerdere keren huisarts, en kinderarts. Overal kwam er niets uit. Het enige voor de hand liggende volgens de psycholoog waren mijn ogen.
Afgelopen zaterdag heb ik mijn ogen laten meten wegens elke dag hoofdpijn.
Uit de oogmeting kwam: Links +0,25, Rechts -0,5 en rechts een erg kleine cilinder van +0,25.
Omdat ik al een hele tijd elke middag last krijg van hoofdpijn hebben ze bij de opticien gezegd dat die hoofdpijn kan komen door + en – sterkte. Klopt dit? en zo ja, kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is?Mijn moeder zegt dat de opticien mij gewoon een bril wilt verkopen. Alleen ik moest van een kaart lezen en zag de kleine letters beter. Wat raden jullie mij aan een bril of niet?
Ik hoor graag,
Claire2 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 maart 2014 om 18:34Met name je rechter oog is toch slecht genoeg voor een bril.
Omdat er een plus (met cilinder) en een min is moeten je ogen voortdurend opnieuw focussen en moet jij je extra inspannen om goed te kunnen zien. Daardoor krijg hoofdpijn. Je hebt dus een bril nodig.
ReagerenAnoniem31 maart 2014 om 19:26Bedankt voor uw reactie!
Reageren
Groeten,
Claire