Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn door ogen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een meisje van 15 en heb elke dag hoofdpijn.
    Ik heb vooral last van hoofdpijn in de ochtend, als ik dan eenmaal op de fiets zit naar school neemt dat weer af. Elke middag rond 13u begint de hoofdpijn weer. De hoofdpijn zit achter en rond mijn ogen.
    Ook merk ik dat als ik gewoon goed zie mijn schouders omhoog zijn, als ik dan mijn ogen ontspan en dus wazig zie in de verte, zakken mijn schouders weer.

Vooral ’s avonds heb ik moeite met zien dan kan ik de tijd op de wekker (die aan de overkant van mijn kamer staat) niet meer lezen.

Ik ben vorig jaar Juli naar de opticien geweest, de uitslag was toen +0,25 en 0. Maar ik had toen minder last van mijn ogen.
    Heel zelden doe ik de bril van mijn moeder op ik zie dan net zo goed, zij heeft een sterkte van +2,25 en +2,5. Zou dit te maken kunnen hebben met accomoderen? Ik heb er namelijk wat over gelezen op internet.

Ik wil van die hoofdpijn af maar er wordt maar niet gevonden wat het is. Ben inmiddels al meer dan een half jaar van de ene dokter naar de andere. Ik krijg alleen steeds meer last van mijn ogen. Zouden mijn ogen de oorzaak kunnen zijn? Ik weet het niet meer, heeft er iemand tips? herkenning?

Alvast dank.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zou door de ogen kunnen komen. Vraag een verwijzing naar de oogarts.

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn door ogen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.