Zoeken Vraag het forum

in 11 dagen zicht van 110% naar iets van 20% aan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laaglander

Ik ben in de laatste week van januari, opgenomen geweest wegens een lichte beroerte(zo benoemt met het)
    na ontslag uit het ZKH, kreeg ik na ongeveer 2 weken last van mijn linkeroog(mijn goede oog met een zicht van 110%)mijn zicht begon af en toe een beetje te vertroebelen/wazig te worden
    na 2 dagen begon mijn zicht ineens heftig te trillen ongeveer een 20 tal min.( ik ken dit verschijnsel al eens van de zomer gehad trok weer weg) echter ’s avonds bleef mijn zicht wat langer wazig, dit verergerde iets daar na,ook had ik last van een stekende pijn aan de bovenkant van mijn oogbal ook werd dat oog een beetje tranerig maar niet in die mate dat het over mijn gezicht liep,op maandag zat ik al bij de oogarts, die kon niets vinden, het zicht ging die week nog verder achteruit, aan het einde van de week belde de neuroloog mij terug dat indien het nog slechter zou worden ik direct contact moest opnemen, dit deed ik na het weekend ik moest me weer melden bij de oogarts die nu wel wat zag een afwijking in mijn pupil, met spoed werd er een mri scan aangevraagd, deze was gelukkig blanco, nu krijg ik a.s dinsdag een VEP, daarna mag ik direct bij de oogarts komen(alweer), inmiddel is de pijn aan mijn linkeroogbol iets afgenomen, welke nog soms terugkomt in alle hevigheid, maar mijn zicht verbetert geen millimeter, om mijn zicht te omschrijven, ik zie bij de oogarts de grootste letters maar dan alleen de bovenkant van bijvoorbeeld de P dan moet ik mijn ogen iets naar beneden doen en dan verschijnt heel even de onder kant van de P en foetsie is ie, daarnaast heb ik ook af en toe nog steken vanuit mijn oog een stuk mijn hoofd in ook deze zijn minder geworden.Iets neurologisch kan het niet zijn volgens de artsen want dan zou ik het aan beide ogen hebben
    Mijn vraag is wie kent dit verschijnsel????en wat is er aan te doen?

Reageer op: in 11 dagen zicht van 110% naar iets van 20% aan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.