- Assie3 juli 2025 om 17:42
Hoi ik had een vraagje. Ik heb recent de ambulance gebeld omdat ik opeens een vlek zag op mijn linkeroog, een paar minuten later werd de vlek steeds groter en kreeg ik ook grijze vlekken te zien. Ik ben naar de wc gelopen omdat ik dacht dat er wellicht iets in me oog zat. Toen ik in de spiegel keek zag ik dat mijn linkeroog niet mee bewoog met mijn rechteroog en andere richting opging. Hierdoor begon ik ook dubbel te zien. Na 20 min was het weer over. Ik heb daarna een verminderd gevoel aan de linkerkant van me gezicht ervaren en tintelingen onder me oogkas dus net boven me linker wang. Ik vroeg me af of iemand hier enige conclusies hiervoor heeft? Ik ben al bij de TIA poli geweeest hier kwam niks uit. Ik krijg wel zaterdag nog een MRI om iets ernstigs uit te sluiten.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juli 2025 om 17:59Ik zal je vraag doorsturen aan onze huisarts. Hij zal dan hier reageren.
ReagerenAssie3 juli 2025 om 18:03Ohja ik ben trouwens 23 jaar oud dus niet de verwachte leeftijd dat iemand last heeft van een TIA
ReagerenSuus3 juli 2025 om 19:11Het klinkt een beetje als een aangezichtsverlamming, dat komt op jongere leeftijd wel vaker voor en kan heel kort duren, maar de klachten kunnen ook langer aanhouden.
Reageren
Vraag je arts eens of dat bij jou een mogelijkheid geweest zou kunnen zijnPeter (huisarts)5 juli 2025 om 11:30Of: een soort migraine “aura” : een beleidend of voorafgaand verschijnsel van klachten als schitteringen, flitsen of golvende beelden, soms ook zelfs met uitval van zenuwen! Het kan voor of tijdens het optreden van een hoofdpijnaanval voorkomen, maar soms ook ZONDER het optreden van hoofdpijn. Het geheel van jouw klachten zou bij dit beeld goed kunnen passen.
Reageren
Maar goed, als je dit nooit eerder hebt gehad, dat er nog nader onderzoek plaatsvindt. Het lijkt me een vreemde, beangstigende ervaring!