Zoeken Vraag het forum

Linkeroog dubbelzien en wazig 20 min

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Assie

Hoi ik had een vraagje. Ik heb recent de ambulance gebeld omdat ik opeens een vlek zag op mijn linkeroog, een paar minuten later werd de vlek steeds groter en kreeg ik ook grijze vlekken te zien. Ik ben naar de wc gelopen omdat ik dacht dat er wellicht iets in me oog zat. Toen ik in de spiegel keek zag ik dat mijn linkeroog niet mee bewoog met mijn rechteroog en andere richting opging. Hierdoor begon ik ook dubbel te zien. Na 20 min was het weer over. Ik heb daarna een verminderd gevoel aan de linkerkant van me gezicht ervaren en tintelingen onder me oogkas dus net boven me linker wang. Ik vroeg me af of iemand hier enige conclusies hiervoor heeft? Ik ben al bij de TIA poli geweeest hier kwam niks uit. Ik krijg wel zaterdag nog een MRI om iets ernstigs uit te sluiten.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zal je vraag doorsturen aan onze huisarts. Hij zal dan hier reageren.

Reageren
    Assie

Ohja ik ben trouwens 23 jaar oud dus niet de verwachte leeftijd dat iemand last heeft van een TIA

Reageren
    Suus

Het klinkt een beetje als een aangezichtsverlamming, dat komt op jongere leeftijd wel vaker voor en kan heel kort duren, maar de klachten kunnen ook langer aanhouden.
    Vraag je arts eens of dat bij jou een mogelijkheid geweest zou kunnen zijn

Reageren
    Peter (huisarts)

Of: een soort migraine “aura” : een beleidend of voorafgaand verschijnsel van klachten als schitteringen, flitsen of golvende beelden, soms ook zelfs met uitval van zenuwen! Het kan voor of tijdens het optreden van een hoofdpijnaanval voorkomen, maar soms ook ZONDER het optreden van hoofdpijn. Het geheel van jouw klachten zou bij dit beeld goed kunnen passen.
    Maar goed, als je dit nooit eerder hebt gehad, dat er nog nader onderzoek plaatsvindt. Het lijkt me een vreemde, beangstigende ervaring!

Reageren
Reageer op: Linkeroog dubbelzien en wazig 20 min
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.