Zoeken Vraag het forum

Floaters,ruis,nabeelden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • H

Hallo ik heb sinds 2 maanden last van mouches volantes(glasvochttroebelingen). Ben al na de oogarts geweest die ziet het ook maar kan geen kwaad zegt hij. T zijn er echt een stuk of 20 en het lijkt elke week wel erger te worden. Daarnaast zie ik ook alle lampen extra fel en vervormt. Zie vooral van die lichtstralen van koplampen veel erger dan normaal. Ook zie ik savonds op vlakke muren ruis. Als deze klachten zo zouden blijven zou ik het misschien kunnen accepteren maar ze lijken wel met de week erger te worden. Zijn er nog meer mensen hier met deze klachten en zijn deze op een gegeven moment stabiel geworden? Zou graag met deze mensen in contact komen.

12 reacties
    Reageren
    Andres

Om gek van te worden! En verbazingwekkend hoe de impact die het op je heeft wordt onderschat door (oog)artsen! Gek genoeg ontleen ik wel enige steun aan het feit dat ik dus niet de enige ben met deze klachten. Zou er graag eens uitgebreider over willen mailen en ben benieuwd of iemand de gouden tip heeft om de klachten te verminderen, helemaal weg te nemen of een idee heeft hoe er mee om te leren gaan.

Reageren
    H

Heb je dit al lang? Ik ben bang dat t zo erg word dat ik bijvoorbeeld niet meer kan autorijden. Vooral de nabeelden en de stralen van autos zijn heel erg.

Reageren
    Andres

Eind november reed ik in 2 dagen met mijn camper terug van Nederland naar Spanje, waar ik woon. Direct al merkte ik dat er in mijn linker oog een vlekje op en neer schoot als ik van de TomTom rechtsonder weer recht voor me keek. Eenmaal in Spanje namen de klachten niet af en toen mijn oog ook geïrriteerd aan ging voelen stapte ik -na 10 dagen- naar een dokter. Die verwees me direct door naar de spoedeisende hulp van het La Fé ziekenhuis in Valencia waar een oogarts uitvoerig onderzocht of er geen sprake was van netvliesloslating. Uiteraard maakt de taalbarriere een en ander nog onaangenamer. “Ouderdom” en “onschuldig… wen er maar aan!” en daarmee kon deze 56’er weer naar huis. Omdat ik het idee had dat het aanvankelijke vlekje uit elkaar aan het vallen was en er meerdere wazige plekjes voor in de plaats kwamen en omdat ik bang was dat mijn oog van binnenuit werd opgevreten door vleesetende bacterieën (ik ben zelf vegetariër en -ok- hypochonder) na een maand wederom de huisarts geconsulteerd die geen ontsteking constateerde en de woorden van de oogarts herhaalde: niks aan de hand en niks aan te doen. Ermee leren leven dus. En een zalfje voor het geïrriteerde oog en het advies niet meer 1000 keer per dag te controleren of ik nog scherp kon zien! Dat het een ouderdomsprobleem is klinkt aannemelijk nu de floaters zich ook bij mijn andere hebben gemeld. Wil het nu een paar maanden aankijken (!), probeer me niet al te zeer te laten deprimeren door de gedachte dat ik nooit meer ongehinderd om me heen kan kijken en overweeg de volgende keer als ik naar Nederland kom een bezoek te brengen aan een oogkliniek waar ze floaters kunnen weglaseren.

Reageren
    Michiel

hebben jullie ondertussen al meer info over dit probleem? IK heb hier ook last van, ik heb al alles laten onderzoeken maar ze hebben nooit problemen gevonden. aar ik blijf wel achter met deze symptomen

Reageren
    RS

Ik heb hier ook enorm last van, beide ogen helemaal vol met draden en stipjes.

3 jaar geleden begon jet van de ene dag op de andere zaten mijn ogen vol, optometrist heeft geen verklaring en zegt dat mijn ogen gezond zijn… ben nu 25

Reageren
    Jannie

Ik heb sinds ruim 3 weken dit probleem in linkeroog. Begon zomaar op een avond en niet meer weg gegaan. Ik kan geen contactlens meer in dat doet pijn. Maandag naar de oogarts. Ook heb ik sindsdien een hard gesuis en doofheid in rechteroor.

Reageren
    Alias

Ik ondervind er ook hinder van en wil graag in contact komen met mensen die het ook hebben om erover te praten.

Reageren
    Vlinder

Ik heb na staaroperatie na 1 week last gekregen van mistige waasjes li en re oog die tegengesteld bewegen met oogbeweging . Heel naar! Bdz glasvochtloslating.
    Naast erge droge ogen . Nu 3 mnd geleden.
    Na behandeling acupuncturist onlangs zijn floaters aanzienlijk erger geworden.
    Daar baal ik natuurlijk heel erg van! Ben erg boos op mijzelf dat ik mij heb laten behandelen en op hem !
    Hij erkend dat t mogelijk door zijn behandeling kan komen, maar nog nooit eerder meegemaakt.

Oogarts beleid: 6 mnd afwachten.

Mijn leven staat stil. Groot ongemak met kijken. Word helemaal naar van die waasjes en krijg er veel stress van.
    Heeft iemand ook deze ervaring na acupunctuur behandeling ?
    Of iemand die verergering had van floaters.
    Of iemand die na staar operatie ook floaters kreeg.

En graag tips hoe om te gaan met dit groot ongemak van glasvochttroebelingen .
    Ervaringen met floaterlaseren Amstelland?
    Ervaringen met vitrectomie ?

Reageren
    giovanni

ik heb ook al 2jaar last van glasvocht troebelingen floaters al 3oogartsen gedaan ,allemaal hetzelfde ermee leren leven omdat operatie veel risico meebrengt,nu zie ik ook licht bolletjes waarvan ik vrydag een groot onderzoek ga laten doen,de floaters zyn echt hinderlyk om mee te leven proberen doorlkyken zeg de oogarts ik ben zelf nog maar 33j

Reageren
    Sterre

Hoi Vlinder, hoe gaat het nu inmiddels met je ? Ook ik heb na een staaroperatie ernstige floaters gekregen. 1 grote rechts die zweeft mee met iedere oogbeweging en lijkt in de verste verte niet op iets van zwarte slierten, maar meer iets van een melkglasachtige substantie . Ook net zoals jij overal wazige waasjes in het zicht , wat autorijden bijna onmogelijk maakt …. Ik heb een afspraak gemaakt bij het OMC in Diemen in de hoop dat ze met verder kunnen helpen .Operyoe is nu 12 weken geleden , misschien ben ik nog wat ongeduldig, maar zo is het niet leuk meer 😓

Reageren
    wewe

Ik heb hier ook last van!! floater gaat ook niet meer weg

Reageren
    Sonny

Ik heb sinds 2 dagen ineens bij het opstaan last van floaters in mijn rechteroog. Meerdere zwarte stipjes bij elkaar die ik zie wegglijden naar de buitenkant van mijn oog en dan weer een soort zwart draadje wat voorbij komt zwemmen. Vanmorgen moest ik voor contactlens controle, de opticien zei dat dat kan met mijn leeftijd(53). Vertrouw het toch niet helemaal omdat mijn moeder in het verleden 2x netvlies loslating heeft gehad. Vanmiddag bij de dokter geweest, die heeft gelijk de oogarts gebeld, nu kan ik dinsdag daarheen voor controle. Hoop dat het dit weekend rustig blijft, anders moet ik contact met de dokterspost opnemen. Heb wel het idee dat mijn oog ‘droog’ aanvoelt. Komt dat iemand bekend voor?

Reageren
Reageer op: Floaters,ruis,nabeelden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.