- willem201420 mei 2013 om 08:40
Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden last van mouches volantes in beide ogen. Ook ben ik af en toe wat licht in mijn hoofd.
De mouches volantes zijn de ene keer ernstiger als de andere keer, als ik stress heb heb ik er meer last van lijkt.
Mijn ogen lijken wat vermoeid, voelen na inspanning wat warm aan, en felle lichten blijven even op mijn netvlies ‘hangen’.
Ik heb dan ook -1 en (nog) geen bril en zit vaak achter het computerscherm en speel zeer vaak intensief snelle computergames op een klein scherm, waarna ik altijd wel even lastig heb van het lichte gevoel ik het hoofd als ik opsta.
Het ‘licht in mijn hoofd zijn’ heb ik net zo lang als de mouches volantes en heb ik voornamelijk als ik een drukke winkel in stap of bijvoorbeeld een tankstation met sterk kunstmatige belichting.
Zijn er misschien mensen die dit herkennen? Ik maak me er erg druk om wat het kan zijn?
Dank jullie wel.
2 reactiesReagerenLenny12320 mei 2013 om 11:01hey willem
ik ben een jongen van 17 jaar en herken mezelf in je verhaal. ik heb ook last van wat jij noemt mouches volantes (vlekjes , lijnen in het zicht bij aanwezigheid van fel licht en dergelijke)
dat je zegt dat je er meer last van hebt wanneer je stress hebt klopt bij mij ook. ik herken wel het feit niet dat men ogen warm aan voelen enzo…
ik denk dat ik het heb overgekregen van mijn moeder , zij lijdt er ook heel fel aan.
ik wou je gewoon even laten weten dat ik jouw syptomen herken , maar misschien kan het nooit kwaad om even langs je huisarts te gaan als je dit nog niet gedaan hebt? ik heb er een mri-scan voor laten nemen en ik moet zeggen dat ik hierna me er bij heb neergelegd en mij er veel geruster bij voelde.ik wens je alvast het beste toe
ReagerenAnoniem120 mei 2013 om 17:02Lees meer vragen over mouches volantes/floaters/zwevers:
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Ogen/95563-mouches-volantes-oftewel-floaters-oftewel-zwevers/Page-5.html