Zoeken Vraag het forum

Floaters

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo ik heb al een hele lange tijd last van floaters in mijn rechteroog die zwevende achtige wormen die je ziet als je met je ogen beweegt, ik ben laatst al naar de huisarts geweest en die heeft gezegt dat het niks kwaadaardigs is maar de afgelopen weken zijn het er steeds meer geworden en sommige zijn zwart? Ik heb er in het dagelijks leven elke dag last van vooral op plekken met veel licht of waar veel wit aanwezig is. Hij zei mij ook dat ik er niet op moet focussen en het moet loslaten maar overal waar ik kijk bewegen ze met me mee. Moet ik terug gaan naar de huisarts en een doorverwijzing vragen naar de oogarts? Ik draag ook al 8 jaar lenzen aan beide ogen maar heb het alleen aan rechts.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou inderdaad naar de oogarts kunnen gaan als je er er veel last van hebt.

Reageren
    Michael

In Amstelveen is een oogkliniek die floaters weg kan laseren.

Reageren
    Pietje

Ook ik heb al jaren “last” van floaters, Wat ik doe als die floater precies in mijn gezichtsveld zit, dat doe ik mijn ogen een paar keer van boven naar beneden en van links naar rechts, heel vaak gaat hij dan buiten mijn gezichtsveld zitten, en heb er weer een aantal dagen geen last meer van.

Reageren
Reageer op: Floaters
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.