Home / Incontinentie / Vaak plassen
Beste
Vandaag weer hetzelfde aan de hand gehad. Mij valt het ook op dat het heel plots is. Nu heb ik ook ooit gelezen over een overactieve blaas. Kan dit ook het geval zijn? Ik snap alleen niet zo goed waarom ik het dan op sommige momenten heb.
Een overactieve blaas lijkt mij niet zo voor de hand liggend. Je zou er dan vaker ook op andere momenten last van moeten hebben.
Er is volgens mij een duidelijk verband tussen de blaasproblemen en stress en spanningen.
Was er vandaag ook een aanleiding?
Sollicitatiegesprek. Ik stapte de auto in, was nog niks aan de hand en toen het wat lang rijden was moest ik plots op enkele minuten tijd heel dringend. daar aangekomen en meteen naar wc geweest. toen heb ik wel een glas water gedronken. Met terugrijden had ik weer hetzelfde aan de hand dat ik plots heel dringend moest. Het zal wel grotendeels met stress te maken hebben denk ik ja. Het is wel enorm vervelend.
Je zou in ieder geval de oefeningen voor je bekkenbodemspieren kunnen doen.
Je zou eens kunnen proberen valeriaan te gebruiken als je weet dat je iets moet gaan doen dat stress of spanningen oplevert.
Ik kan met heel goed voorstellen dat het vervelend is.
Bedoel je deze https://www.kruidvat.nl/kruidvat-valeriaantinctuur-druppels/p/1012908 ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al iets (mylan surpride) neem om te kalmeren voor stress (vandaag wel niet ingenomen) en dat helpt soms maar niet altijd (ik heb ze vandaag niet genomen in elk geval).... Maar ik denk ja dat het echt in stress situaties voorkomt, vandaag was ik dan met de wagen en dan was het plots op een paar minuten tijd dat het plots naar heel hoge nood ging. Enkele weken geleden had ik het eigenlijk ook in de wagen (zonder echte aanleiding) want we reden gewoon naar huis toe. Dus ik vind het maar bizar, aangezien het op sommige momenten ( meestal met toch iets van stress erbij) wel is terwijl er andere momenten niets aan de hand is. Het heeft ook niet noodzakelijk iets met auto rijden te maken want ik had het vorige week ook zonder met de wagen de rijden.
Nog wat extra info.
Ik weet trouwens niet of het relevant is, maar ik beweeg maar beperkt dagelijks. Ook had ik ergens gelezen dat een beperkt aantal vitamines een effect kan hebben en hetgeen je eet??? Maar dan nog zou ik het wel vaker moeten hebben denk ik... Het enige wat ik nog kan zeggen is dat ik het ook wel vaak heb bij sollicitatiegesprekken die in de voormiddag zijn. Heb er al enkele gehad in de namiddag en toen had ik het precies (kan ook psychisch zijn) ? minder?
Het is wel mogelijk dat de blaas in het eerste deel van de dag meer vocht bevat.
Valeriaan is als tinctuur maar ook als tabletjes verkrijgbaar.
Over Mylan surpride kan ik geen info vinden. Heb je misschien een RVG of ZI nummer?
Ook denk ook niet dat je het in voeding moet zoeken. Dan zou je er inderdaad vaker en op andere momenten ook last van moeten hebben.
Gebruik je nog andere medicijnen of heb je nog andere aandoeningen of ziekten?
Nee geen RVG nummer heb ooit een paar tabletten gekregen zonder doosje. Het is ook tegen misselijkheid bij stress. Neen geen medicijnen die ik neem. En bij mijn weten ook geen andere aandoeningen (huisstof allergie maar dat is niet relevant neem ik aan).
Ik ga het voorlopig op stress houden aangezien ik dat als enige duidelijke factor is. Zal die tabletten eens proberen dan.
Okay. Succes in ieder geval.
Laat over een tijdje even weten hoe het dan gaat.
Oke dat zal ik doen. Ik weet niet of het relevant is maar ik heb ook wel vaak pijn onderaan mijn buik en lage rug.
Vandaag heb ik weer ongeveer hetzelfde maar niet zo extreem, zonder echte stress factor eigenlijk.. Ik merk ook wel dat ik dan stop met plassen en als ik nog even wacht er nog wat uitkomt (een beetje onderbroken uitplassen ...)
Breng een potje met ochtendurine (1ste straal) naar je huisarts en laat dat eens op blaasontsteking onderzoeken.
Al 2 keer urine binnengebracht bij ha twee keer niks...
Okay.
Dan zijn je bekkenbodemspieren toch wel voor de hand liggend .
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!