Home / Mond & lippen / Blaasjes bij noordoostenwind
Ik mijn hele leven (kind af aan) last van rode blaasjes direct onder mijn onderlip. Deze komen heel snel op en zijn best hinderlijk en pijnlijk met het bewegen van de mond. Het lijkt heel veel op een koortslip maar is niet besmettelijk en verspreid zich niet en kan soms wel een maand aanhouden (ligt aan hoe erg het opkomt)
Het rare eraan is dat ik er altijd last van heb bij alleen noordoostenwind.. (Geen oosten geen noord nee echt alleen noordoostenwind)
Middeltjes tegen een koortslip helpen niet.
Heeft iemand hier ook last van? Of evt. Een oplossing om het te verminderen/eraf komen
Ik zou haast zeggen dat het een allergische reactie is op iets dat met de wind wordt meegevoerd. Wat zegt de huisarts hierover?
De huisarts zegt dat het een soort afte is. Maar vond het wel heel typisch met alleen bepaalde wind. Maar zijn ook meerdere blaasjes bij mekaar.. En een afte is toch meestal maar 1 blaasje
De blaasjes lijken op gordelroos maar verspreid zich niet. En het is gelukkig niet besmettelijk. Mijn man en dochtertje hebben ook nergens last van.
Het trekt ook vanzelf weer weg maar het komt wel iedere keer terug. En omdat het vrij irriterend kan zijn zodra de blaasjes open springen dacht ik misschien heeft iemand een idee.
In het verleden heb ook van alles geprobeerd van koortslip middeltjes tot vitamine.
Ik heb ooit van de huisarts een crème gekregen maar dat resulteerde in een bacteriële infectie waardoor er bloedende korsten ontstonden tot halverwege mijn gezicht. Dus sindsdien laat ik het voor wat het is om het niet te verergeren.
Dan zijn het in ieder geval dus geen aften. Die vindt je aan de binnenkant.
Een herpes infectie (waaronder ook gordelroos en waterpokken e.d.)is natuurlijk het meest voor de hand liggende gezien de klachten. Alleen is het wel vreemd dat je daar dan enkel last van hebt bij NO wind. Ik zou toch een verwijzing voor de dermatoloog vragen. Liefst als je er last van hebt. De dermatoloog kan de inhoud van een blaasje onderzoeken laten en kijken of het idd een herpes infectie is of een allergische reactie.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!