- Anoniem2 september 2016 om 19:49
Op dit moment ben ik 28 jaar. Ik ben met behulp van een diƫtiste aan het afvallen. Dit komt omdat ik voordat ik hiermee begon al ruim 1,5 jaar constant moe was, niet vooruit te branden was en geen energie had. Doktoren konden niks vinden. Ik was toendertijd wel wat te zwaar. Maar uiteindelijk is er bij mij insuline resistentie geconstateerd. Doorverwezen naar diƫtiste. Ik ben nu 3 maanden bezig met dit dieet. Het is een koolhydraatbeperkt dieet en helemaal gestopt met suikers. En ik moet zeggen, eindelijk voel ik me beter dan ooit van te voren, zoveel energie. in 3 maanden tijd ben ik bijna 15 kilo afgevallen.
Maar ik heb nog nooit echt problemen gehad met mijn menstruatie, ik was altijd wel vrij op tijd en wist wanneer ik het moest worden. Soms wel eens 2 dagen te laat maar niet extreem. Maar nu 2 weken geleden had ik al ongesteld moeten zijn. IK heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en ben niet zwanger. Op dit moment maak ik mij nog niet echt zorgen maar vind het wel frustrerend.
Hier en daar hoor ik wel verhalen dat het misschien komen door teveel afvallen in 1 keer of tekorten… Maar toch vraag ik me af zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
2 september 2016 om 20:30Hef kan inderdaad door het afvallen komen. Maar andere oorzaken zouden natuurlijk ook kunnen. Als je menstruatie verder uitblijft, ga dan toch naar de huisarts
Reageren