- AnoukV12 oktober 2013 om 21:51
Ik ben sinds 4,5 maand bezig om onder begeleiding (dietist en fysio) af te vallen. (Gestart op 114 nu 101)
Ook heb ik nu ongeveer 2 jaar een hormoon spiraaltje wat me erg goed bevalt.
Alleen sinds dat ik een paar kilo kwijt ben begin ik ontzettend menstruele klachten te krijgen. En dan is het de hele reutemeteut. Vocht vasthouden, stemmingswisselingen, algeheel ziek voelen, krampen, eetbuien, sinds 1,5 jaar vloei ik weer regelmatig, ontzettend pijnlijke borsten en ga zo maar door.
Nu is mijn vraag of dit er op kan duiden dat m’n spiraaltje niet meer goed zit/z’n werk niet meer doet? Of kan dit komen doordat m’n hormoonhuishouding op hol is geslagen door het afvallen of juist weer echt in werking is gekomen door het gezonder leven/afvallen…
Ik heb namelijk het gevoel dat ik m’n lichaam niet meer ken en dat is geen fijn gevoel 🙁
2 reactiesReagerenTandor112 oktober 2013 om 21:58Beide opties zijn mogelijk.
De snelste manier om er achter te komen de huisarts het spiraaltje te laten controleren.
ReagerenAnoukV12 oktober 2013 om 22:07Oke, beide mogelijk… Dan zit er niets anders op om weer is een bezoekje te brengen aan de huisarts.. 🙁 Dankje voor je snelle reactie..
Als iemand nog een andere gedachte over heeft hoor ik het graag..
Reageren