Zoeken Vraag het forum

Menstruatie Spiraaltje en Afvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • AnoukV

Ik ben sinds 4,5 maand bezig om onder begeleiding (dietist en fysio) af te vallen. (Gestart op 114 nu 101)

Ook heb ik nu ongeveer 2 jaar een hormoon spiraaltje wat me erg goed bevalt.

Alleen sinds dat ik een paar kilo kwijt ben begin ik ontzettend menstruele klachten te krijgen. En dan is het de hele reutemeteut. Vocht vasthouden, stemmingswisselingen, algeheel ziek voelen, krampen, eetbuien, sinds 1,5 jaar vloei ik weer regelmatig, ontzettend pijnlijke borsten en ga zo maar door.

Nu is mijn vraag of dit er op kan duiden dat m’n spiraaltje niet meer goed zit/z’n werk niet meer doet? Of kan dit komen doordat m’n hormoonhuishouding op hol is geslagen door het afvallen of juist weer echt in werking is gekomen door het gezonder leven/afvallen…

Ik heb namelijk het gevoel dat ik m’n lichaam niet meer ken en dat is geen fijn gevoel 🙁

2 reacties
    Reageren
    Tandor1

Beide opties zijn mogelijk.

De snelste manier om er achter te komen de huisarts het spiraaltje te laten controleren.

Reageren
    AnoukV

Oke, beide mogelijk… Dan zit er niets anders op om weer is een bezoekje te brengen aan de huisarts.. 🙁 Dankje voor je snelle reactie..

Als iemand nog een andere gedachte over heeft hoor ik het graag..

Reageren
Reageer op: Menstruatie Spiraaltje en Afvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.