Zoeken Vraag het forum

Menstruatie blijft uit na afvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik ben een meisje van 17 jaar en een tijdje geleden ben ik wat afgevallen, ik werd te vaak naar mijn zin dik genoemd(ook al was het misschien maar om te lachen) maar nu dat ik afgevallen ben, voel ik me nog steeds dik. Ik geef soms zelfs over na gegeten te hebben ik wil hier echt mee stoppen, maar dat lukt nogal moeilijk. Nu krijg ik dan ook nog eens mijn maandstonden amper (soms tot langer dan een halfjaar niet meer) en ik vroeg me af of dit erg is(of erge gevolgen kan hebben)?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je gaat overgeven na het eten, heb je dus een eetstoornis.
    Hoe groot ben je en hoeveel kg weeg je?

Reageren
    Anoniem

1meter 69 en ik weeg 54kilo, niet te dun dus , kan je dan wel spreken van een eetstoornis?

Reageren
    John (moderator)

Als je na het eten overgeeft omdat je bang bent om te dik te worden heb je een eetstoornis of ontwikkel je in ieder geval een eetstoornis. Hoogste tijd dus om naar de huisarts te gaan en om hulp te vragen. Je hebt net nog geen ondergewicht. Maar het afvallen kan wel de oorzaak zijn van het uitblijven van de menstruatie.

Reageren
    Anoniem

Dank je voor de info, ik weet nog niet of ik naar de dokter zal gaan, maar ik weet nu wel dat ik niet goed bezig ben en ik zal er proberen iets aan te doen

Reageren
Reageer op: Menstruatie blijft uit na afvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.