- Anoniem17 april 2014 om 15:49
Hallo ik ben een meisje van 17 jaar en een tijdje geleden ben ik wat afgevallen, ik werd te vaak naar mijn zin dik genoemd(ook al was het misschien maar om te lachen) maar nu dat ik afgevallen ben, voel ik me nog steeds dik. Ik geef soms zelfs over na gegeten te hebben ik wil hier echt mee stoppen, maar dat lukt nogal moeilijk. Nu krijg ik dan ook nog eens mijn maandstonden amper (soms tot langer dan een halfjaar niet meer) en ik vroeg me af of dit erg is(of erge gevolgen kan hebben)?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 april 2014 om 16:20Als je gaat overgeven na het eten, heb je dus een eetstoornis.
Reageren
Hoe groot ben je en hoeveel kg weeg je?Anoniem17 april 2014 om 16:241meter 69 en ik weeg 54kilo, niet te dun dus , kan je dan wel spreken van een eetstoornis?
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2014 om 16:29Als je na het eten overgeeft omdat je bang bent om te dik te worden heb je een eetstoornis of ontwikkel je in ieder geval een eetstoornis. Hoogste tijd dus om naar de huisarts te gaan en om hulp te vragen. Je hebt net nog geen ondergewicht. Maar het afvallen kan wel de oorzaak zijn van het uitblijven van de menstruatie.
ReagerenAnoniem17 april 2014 om 18:48Dank je voor de info, ik weet nog niet of ik naar de dokter zal gaan, maar ik weet nu wel dat ik niet goed bezig ben en ik zal er proberen iets aan te doen
Reageren