- Anoniem21 juni 2015 om 05:32
Hallo allemaal
Ik zit met een probleem. Ik ben een meisje van 17 en het is nu al de tweede maand op rij dat ik niet menstrueer. Nu zit ik wel in de examens (stress) en ik ben 8 kilo afgevallen de laatste 2-3 maanden (ik weeg nu 38 kg ipv 46 en ben 1m54 groot) Wat moet ik doen om terug te menstrueren? Ik ben echt bang om onvruchbaar te worden.
Alvast bedankt!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juni 2015 om 08:28Je hebt fors ondergewicht. Dat kan al voor problemen zorgen daarnaast dan ook nog stress. je moet absoluut iets aan je gewicht gaan doen.
Reageren
Heb je een eetprobleem?Anoniem21 juni 2015 om 14:45Ik eet wel nog elke dag hoor, enkel eet ik niets van snoep en drink geen frisdrank.
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2015 om 15:47Waarom eet je niets van snoep en frisdrank?
ReagerenAnoniem21 juni 2015 om 20:32Ik had (nu nog een klein beetje, maar al veel minder) last van cellulite. Dus kreeg ik de tip om op mijn calorieën te letten
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2015 om 21:13Dat heeft met cellulitis weinig te maken. Tenzij je overgewicht zou hebben gehad. Dat was bij jou zeker niet aan de orde. Je bent dus te ver gegaan met op calorieën letten. Je hebt je dus zelf in de problemen hiermee gebracht.
Je gezondheid loopt hier schade door op. Je merkt het nu zelf al.Dus stop onmiddellijk met diëten. Van enkel geen snoep en frisdrank kun je niet zoveel afvallen in korte tijd. Je hebt dus ook je eetpatroon gewijzigd neem ik aan.
Reageren