Zoeken Vraag het forum

Uitblijvende menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal

Ik zit met een probleem. Ik ben een meisje van 17 en het is nu al de tweede maand op rij dat ik niet menstrueer. Nu zit ik wel in de examens (stress) en ik ben 8 kilo afgevallen de laatste 2-3 maanden (ik weeg nu 38 kg ipv 46 en ben 1m54 groot) Wat moet ik doen om terug te menstrueren? Ik ben echt bang om onvruchbaar te worden.

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt fors ondergewicht. Dat kan al voor problemen zorgen daarnaast dan ook nog stress. je moet absoluut iets aan je gewicht gaan doen.
    Heb je een eetprobleem?

Reageren
    Anoniem

Ik eet wel nog elke dag hoor, enkel eet ik niets van snoep en drink geen frisdrank.

Reageren
    John (moderator)

Waarom eet je niets van snoep en frisdrank?

Reageren
    Anoniem

Ik had (nu nog een klein beetje, maar al veel minder) last van cellulite. Dus kreeg ik de tip om op mijn calorieën te letten

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met cellulitis weinig te maken. Tenzij je overgewicht zou hebben gehad. Dat was bij jou zeker niet aan de orde. Je bent dus te ver gegaan met op calorieën letten. Je hebt je dus zelf in de problemen hiermee gebracht.
    Je gezondheid loopt hier schade door op. Je merkt het nu zelf al.

Dus stop onmiddellijk met diëten. Van enkel geen snoep en frisdrank kun je niet zoveel afvallen in korte tijd. Je hebt dus ook je eetpatroon gewijzigd neem ik aan.

Reageren
Reageer op: Uitblijvende menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.