Zoeken Vraag het forum

Uitblijven menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hallie

Ik ben een paar maanden begonnen met een dieet. Ik eet erg weinig maar ik viel wel weeg veel af. Sinds Maart heb ik een heel weeg klein beetje bloedverlies voor 7 dagen. Nu in april blijft het uit. Ik wil liever niet naar een dokter omdat ik 17 ben en een van mijn ouders altijd meegaat. Ik ben nog een maagd dus ik kan ook niet zwanger zijn. Ik weeg 67 kilo en ben 170 cm. Weet iemand wat ik kan doen want ik wil wel echt heel erg graag later een kind en vruchtbaar zijn.

3 reacties
    Reageren
    Nicolette

Hi Hallie,

Lieverd je bent niet dik het is een gezond BMI. Je moet je focussen op je Oestrogeen. Dat zorgt voor een goede menstruatie. Ontvruchtbaarheid is geen feestje lieverd. Ik ben 26 jaar en mijn vriend en ik ben 3 pogingen IVF gedaan om zwanger te worden van mijn dochter.

Xx Nicolette ?

Reageren
    John (moderator)

Te weinig eten en te snel afvallen kan daar wel invloed op hebben.
    Een dieet moet evenwichtig zijn. Erg weinig eten helpt misschien heel even om snel wat af te vallen maar is vooral niet gezond. Te weinig eten zou er zelfs voor kunnen zorgen dat je gaat bijkomen omdat je lichaam in de spaarstand gaat.

Reageren
    Catootje

Wat belangrijk is voor een gezond gewicht is zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Als je minder eet, krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en ga je spierweefsel afbreken en gaat je lichaam ook in de spaarstand. Misschien heb je een paar voedingssupplementen nodig.

Reageren
Reageer op: Uitblijven menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.