- Elize12 januari 2018 om 22:01
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 18 jaar en ik sla af en toe een maand over met mijn menstruatie. Soms meerdere maanden achter elkaar. Ik had dit voor de zomervakantie een paar keer (tijdens eindexamens), vervolgens had ik in de zomervakantie een hele regelmatige cyclus. Na de zomervakantie (beginnen met studeren) begon ik weer af en toe een maand over te slaan en soms 2.
Naar de huisarts geweest: die zei dat het misschien PCOS was.
Hormoonwaarden LH, FSH en prolactine laten testen en die waren allemaal normaal (ook goede verhoudingen). Toch wordt ik doorverwezen naar de gynaecoloog voor echoscopie.Is er iemand die dit ook heeft/ heeft gehad? Zou het toch de stress kunnen zijn?
Groetjes,
Elize
2 reactiesReagerenCatootje13 januari 2018 om 09:22Bij een onregelmatige cyclus of uitblijven van de menstruatie kunnen zaken spelen als oestrogeendominantie, insulineresistentie en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Stress kan ook een rol spelen. op internet kan je genoeg vinden over insulineresistentie en oestrogeendominantie, ook wat je er aan kan doen. Beter wat doen aan die oorzaken dan de pil gebruiken. Die bevordert oestrogeendominantie en berooft je lichaam van diverse vitaminen en mineralen.
ReagerenKelly18 januari 2018 om 01:22Ik heb dit ook 🙁
Ik heb ook heel veel last van stress, ontzettend veel.
Ik heb de morning after pill genomen in juni 2017 en sindsdien is mijn hele cyclus helemaal in de war 🙁 De ene maand ongesteld, andere niet, dan weer wel en nu ben ik al 2 maanden niet meer ongesteld geweest…
Ik heb mijn bloed laten controleren, schildklier in orde, alles inorde behalve progesteron lichte verhoging. Ik heb paar uurtjes geleden gebeld voor mijn uitslag. Ik vroeg aan de dokter of dat kwaad kan en hij wist niet echt veel wat erop te zeggen… Ik heb niet echt pijn… wel voel ik mij altijd ontzettend opgeblazen…Groetjes
Reageren