Hoi,
Ik was bezig met m'n 3e pil strip (ivm de vakanties doorgeslikt). Nu was ik hem vorige week zondag vergeten te nemen. Hier kwam ik maandagavond pas achter toen ik de volgende wilde nemen. Ik heb toen op internet gekeken en kwam erachter dat ik 2 opties had óf doorslikken óf gelijk een stopweek inlassen. Ik heb er toen voor gekozen om hem door te blijven slikken. Nu werd ik vrijdag toch ongesteld. Ik ben toen maar gelijk gestopt met de pil slikken, omdat ik hem anders 4 maanden in totaal door zou slikken. Nu vraag ik me alleen af wanneer ik nu weer moet beginnen met de nieuwe strip en of hij dan veilig is. Ik heb de afgelopen week wel seks gehad, zonder condoom, ik had begrepen dat dit geen kwaad kon als je hem 1 keer vergeet in de 3e week zeg maar (omdat je hem dus doorslikt en het als de 3e week telt).
Ik hoop dat iemand me hier meer duidelijkheid over kan geven.
Alvast bedankt!
Die laatste zin is niet helemaal goed, daar moest nog bij staan: maar ik weet niet of hij de afgelopen week dan ook wel helemaal betrouwbaar was?
Volgens mij ben jij verkeerd geinformeerd over een hele boel..
Je bent zowieso nooit helemaal 100% beschermd tegen een zwanger schap, de pil beschermt maar voor 99,9% dus er is altijd een minieme kans waarop je toch zwanger zou kunnen worden.. En geloof me vrij, dit gebeurd vaker dan je denkt, desondanks de pil.. Dus geen kinderwens, gebruik dan een condoom.
Je pil beschermd ook maar voor 24u. Dus als je die bv op maandag 20u inneemt ben je beschermd tot dinsdag 20u, vanaf dan is er een verhoogd risico op zwangerschap.. Daarom moet je die elke dag rond hetzelfde tijdstip innemen.
Je begint je pil weer 1week nadat je de laatste hebt genomen. Dus was je laatste pil maandag, dan begin je weer op dinsdag.
Eneh, klein vraagje.. Waarom neem je in godsnaam je pil 4maanden lang door??? Weet je wel hoe slecht dat is? Je kunt dat eens eenmalig doen als je op vakantie gaat ofzo, maar toch niet gewoon zomaar???
Enfin, het is jouw lichaam, maar kzeg maar, zo gezond is dat niet hoor..
In ieder geval, khoop dat ik je voldoende heb kunnen informeren.
En dat wat je hebt gelezen op het internet over je 2opties.. Klopt niet..
Ook al ben je je pil 1keer vergeten, gewoon doornemen. En het is eveneens een fabeltje dat je de vergeten pil erbij neemt. Die laat je gewoon zitten.. Het is niet omdat je ze beide inneemt dat je dubbel beschermd bent ofz :p
Heel goed lezen!
De anticonceptiepil:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
euh geef haar eens niet zoveel stres door te zeggen dat het kwaad kan dat ze de pil doorneemt, het kan helemaal geen kwaad dus ze doet haar lichaam niks verkeerd. en die twee optie kloppen wel, aangezien ze de pil dooreemt kan je stoppen wanneer ze wil, dus als ze die eens vergeet, kan ze een stopweek inlassen. alleen de eerste strip na een stopweek moet je doornemen, de stips die je daarna neemt tellen als derde weerk mee, dus kan je stoppen wanneer je wil als je dus de pil vergeten ben, of deze gwn nog doornemen
Vergeten van de (eenfase combinatie)pil en noodanticonceptie NHG Standaard:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_richtlijnen/k_nhgstandaarden/Samenvattingskaartje-NHGStandaard/M02_svk.htm#N66124
Je kunt de pil sowieso doorslikken hier is niks schadelijk aan.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Volgens mij heb JIJ je verkeerd geïnformeerd! 😉
De pil doorslikken kan totaal geen kwaad. Het is helemaal niet ongezond!
Min gynaecologe is zelfs een voorstander van de pil door te slikken 😉 Ook mijn dokter zegt dat dit totaal geen kwaad kan. Veel mensen denken dat het bloed zich dan zou opstapelen in je lichaam, en dat het dan enorm onhygiënisch is om je maandstonden niet te krijgen, maar dit is complete onzin. Wanneer je je pil doorneemt, wordt er geen 'bloed' aangemaakt, dus hoeft het er ook helemaal niet uit. Ga dit maar eens na bij je dokter, of informeer je verder op het internet...
Beter je bronnen checken vooraleer je iemand zo de les spelt!
ikke is zelf niet goed geïnformeerd en verspreid heel veel onzin.