Zoeken Vraag het forum

Buikpijn doorheen cyclus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JD01

Hallo allemaal

Gewoonlijks lees je dat een eisprong max 2 dagen ervoor tot 2 dagen erna pijn doet. Je menstruatie zelf geeft dan ook nog eens last. Echter merk ik dat ik zo goed als mijn volledige cyclus last heb van buikpijn en last van men darmen.
    Ik merk dit vanaf de laatste dag van men maandstonden tot aan men eisprong (dus ongeveer 7 dagen) en eigenlijk na men eisprong tot aan men maandstonden ook.
    Ik voel het voornamelijk rechts ter hoogte van men navel, of rechtsonder. Dan denk ik telkens aan een appendix, maar mocht het dit zijn, dan had ik vast al eens een operatie nodig gehad. Ofwel is het omdat ik zodanig focus op die rechteronderkant omdat ik vrees voor een appendicitis telkens.
    Maar ik vraag me dus af of het mogelijk is om naast je eisprong en menstruatie zelf, gewoon altijd last te hebben van je buik en darmen vanwege je hormonen? En dit dan eenzijdig (1 kant van de buik)
    Ik neem geen pil meer en ik heb al zeer veel laten testen (zoals appendix, stoelgang, eierstokken). Er waren geen andere problemen te zien.

Soms denk ik terug aan wanneer ik de pil nog nam en ik denk dat ik hier toen nooit last van had.. maar de overweging om er terug aan te beginnen nadat het eindelijk uit men lijf is valt me moeilijk.

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    JD01

Iemand??

Reageren
    Peter (huisarts)

Je zou last kunnen hebben van een “persisterende follikel”. Een eiblaasje dat blijft “hangen”.
    een van de therapieen is….een periode de pil.
    Zie:
    https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/als-eiblaasje-langer-blijft-zitten/

Reageren
    JD01

Beste Peter

Bedankt voor je reactie! Echter is de gynaecoloog ook op de hoogte van mijn uitleg en kreeg ik een echo.. alles was oké zei die.
    Hij vermeldde wel dat er eventueel endometriosevlekjes kunnen zijn, maar dat ik zelf moet afwegen of het de moeite is om een operatie te ondergaan om dit na te kijken. Zij zijn daar zelf ook geen voorstander van.

Als men niets vindt, dan is het zo. Maar de klachten blijf ik wel voelen en dat is heel vervelend.
    Is er een mogelijkheid dat mijn gynaecoloog gewoonweg niet naar zo’n blaasjes gekeken heeft? Of dat die ze niet ziet?

Bedankt

Reageren
Reageer op: Buikpijn doorheen cyclus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.