Zoeken Vraag het forum

buikklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lanneke

Ik ben 11 oktober j.l. gestopt met de pil en keurig op 14 oktober mijn menstruatie gehad. Vervolgens was de 1e dag van mijn menstruatie netjes op 11 november ( dus houd ik voor m’n eigen gemak maar een cyclus van 28 dagen aan ). Nu is het 24 november en zou ik volgens de 28-dagen cyclus op de helft zitten en dus een eisprong kan verwachten…?

Nu komt mijn vraag:

Ik ervaar rechtsonder in mijn buik ( ik denk bij m’n eierstokken in de buurt? Het zit zo goed als boven m’n schaambeen, alleen dan dus rechts ) een zeurende en stekende pijn. Ik heb al wel gemerkt dat ( toevallig zat ik ’n poosje te knutselen met ons zoontje ) de pijn dan minder word. Maar zolang ik eigenlijk in beweging ben ( normale zaken, trappen op en af, fietsen, lopen, opstaan en weer zitten, staan ) dat de pijn dan heel hevig word en blijft. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

11 reacties
    Reageren
    Aria

Is er een verband te zien met de cyclus? Treedt deze pijn vaker op en verdwijnt het weer met de regelmaat van de cyclus, of komt en gaat het om de 56 dagen? (iedere cyclus laat afwisselend de linker en rechter eierstok een eicel los…).

Reageren
    Lanneke

Het is pas deze cyclus begonnen en stom genoeg ook alleen als ik met de pil gestopt ben. Dus zolang ik aan de pil ben…ervaar ik deze klachten totaal niet. De vorige keer toen ik met de pil was gestopt, had ik deze klachten dus ook.

Dus gestopt met de pil: klachten onderin de buik
    de pil slikken: totaal geen klachten.

Ik kan ook niet zeggen of het per cyclus verschilt. Heb er eigenlijk niet op gelet ook om eerlijk te zijn. Ik weet nog wel van de vorige “stop-periode” zeg maar, dat ik ook rechts die pijn ervaarde.

Reageren
    Anoniem

Dit lijkt dus een gevolg te zijn van een aanpassing van het lichaam aan de veranderingen in de hormonen omdat de klachten optreden als er geen medicinale hormonen worden gebruikt.

Reageren
    Anoniem

Een ovarium cyste? Deze worden ‘in bedwang’ gehouden door de pil…

Reageren
    Lanneke

Brrr…dat klinkt best “eng” eigenlijk. Hoop het toch niet, we willen zo graag een 2e kindje. Ik heb inmiddels al wel besloten dat ik morgen-ochtend direct een afspraak ga maken bij m’n huisarts. Wil gewoon zeker weten of en wat er aan de hand kan zijn. We zijn druk doende voor een 2e kindje en willen uiteraard niet dat er iets “in de weg” zit voor ons.

Reageren
    Lori

Ovarium cysten zijn in de regel benigne, en geen obstakel om zwanger te worden. Maar het is verstandig jouw buik door de dokter die jou kent te laten onderzoeken. Pas dan weet je echt wat er aan de hand is.

Reageren
    Lanneke

Nee, dat denk ik eerlijk gezegd ook niet hoor. Maar zou het erg vervelend vinden als er een cyste zou zitten en al zwanger zou zijn, snap je? Dan kun je aan die cyste ook niets laten doen lijkt me.

Ik ga in ieder geval dus morgen direct om 8.00 bellen voor een afspraak. Idd even m’n eigen huisarts er naar laten kijken/voelen.

Ik zat ook al te denken ( in het begin ) aan een blindedarm-ontsteking maar aangezien ik die klachten alleen heb als ik stop met de pil…lijkt me dat toch echt uitgesloten 😉

Ben benieuwd morgen, zal morgen even ’n reactie plaatsen als ik meer weet.

Tot zover: alle bedankt voor de reacties en jullie vernemen nog iets van me.

Reageren
    Lanneke

Kom net bij m’n huisarts vandaan en vooralsnog mag ik er vanuit gaan dat ik overduidelijk m’n eisprong voel! De pijn moet wel over een paar dagen weg zijn, zo niet…moet ik terugkomen. Nu dachten m’n huisarts en ik hetzelfde op dat moment zonder het te zeggen maar daar gaan we dus vooralsnog niet vanuit! 🙂

Ik ben dus tot nu toe gerustgesteld. Ik ben blij dat ik toch even gegaan ben, nu heb ik tenminste zekerheid 🙂

Reageren
    Alice

Ovulatiepijn dus, oftewel middenpijn…

Reageren
    Lanneke

Ja, blijkbaar wel. Heb dat nog nooit gevoeld joh. Ja, de vorige keer toen ik gestopt was met de pil had ik ook die klachten maar negeerde die eigenlijk, dacht dat het met “ontpillen” oid te maken zou hebben.

Toen we zwanger wilde worden van ons 1e kindje had ik die klachten ( voor zover ik me kan herinneren ) helemaal niet. Alleen dus de 2 laatste keren toen ik gestopt was met de pil. Vandaar dat het me wat zorgen baarde.

Nu houd de huisarts me toch net even dat extra beetje in de gaten ivm een extreem vroege overgang bij mijn moeder ( die was er met 32 jaar al helemaal doorheen namelijk ) en heb dus wel grotere kans dat ik daardoor eerder in de overgang kan geraken dan een gemiddelde vrouw + dat ik bij ons 1e kindje een keizersnede heb gehad en dus ook wel twijfelde en wat zorgen maakte of er wellicht verklevingen zouden zitten waardoor ik die pijn ervaarde.

Reageren
    Anoniem
Reageer op: buikklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.