- Anoniem11 mei 2014 om 05:37
hallo allemaal,
ik ben een meisje van 16 jaar en loop nu al 1.5 tot 2 jaar rond met buikpijn.
ik ben al vaak naar de dokter geweest maar werd daar het eerste jaar steeds weer terug gestuurd met de conclusie dat het aan stress lag.
uiteindelijk, met tegenzin, heeft ze me naar een kinderarts gestuurd maar ook daar werd het gegooid op stress of een dramatische gebeurtenis in het verleden.
ik word niet geloofd door mijn vrolijkheid en positiviteit terwijl ik duidelijk heb aan gegeven dat op een schaal van 1 tot 10 mijn buikpijn een score van 9 heeft.
mijn buikpijn is te omschrijven als zeurend met elke dag krampaanvallen. daarbij ben ik erg misselijk, moe en heb ik een verminderde eetlust
ik gebruik medicijnen, forlax, om te zorgen dat mn darmen goed doorlopen.
ik ben op dit moment out of ideas.
iemand tips over wat ik nu moet doen of wat er aan de hand kan zijn?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 08:21Waren er dan ook problemen met je ontlasting dat je forlax voorgeschreven hebt gekregen? Hoelang gebruik je die forlax al? Zijn de klachten na de eerste menstruatie begonnen?
Reageren
Gebruik je nog andere medicijnen,alcohol of drugs?
Gebruik je al langere tijd energy drink’s?Anoniem11 mei 2014 om 09:46ik kreeg de medicijnen uit voorzorg, om uit te sluiten dat er wat met mn ontlasting zouzijn. ikgebruik ze nu 4maanden denk ik, misschien iets meer.
Reageren
de klachten zijn niet na de 1e menstruatie begonnen en andere medicijnen gebruik ik niet.
ook zit ik niet aan de drugs, alcohol of energydrinks.John (moderator)
11 mei 2014 om 12:06Ik zou in ieder geval de forlax gaan afbouwen en ermee stoppen. Vreemd om je dit te laten gebruiken als er geen directe aanleiding is. Dat zal zeker niet helpen, maar waarschijnlijk je klachten verergeren.
Ga terug naar je huisarts of kinderarts.
Reageren
Is er ook bloedonderzoek gedaan?Anoniem11 mei 2014 om 13:22er is alleen bloed geprikt om te kijken of ik last had van gluten allergie, ze hebben alleen de standaard onderzoeken gedaan en hebben me daar toen afgewimpeld.
Reageren
bedankt voor je tips in ieder geval !