Zoeken Vraag het forum

buikklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo allemaal,

ik ben een meisje van 16 jaar en loop nu al 1.5 tot 2 jaar rond met buikpijn.
    ik ben al vaak naar de dokter geweest maar werd daar het eerste jaar steeds weer terug gestuurd met de conclusie dat het aan stress lag.
    uiteindelijk, met tegenzin, heeft ze me naar een kinderarts gestuurd maar ook daar werd het gegooid op stress of een dramatische gebeurtenis in het verleden.
    ik word niet geloofd door mijn vrolijkheid en positiviteit terwijl ik duidelijk heb aan gegeven dat op een schaal van 1 tot 10 mijn buikpijn een score van 9 heeft.
    mijn buikpijn is te omschrijven als zeurend met elke dag krampaanvallen. daarbij ben ik erg misselijk, moe en heb ik een verminderde eetlust
    ik gebruik medicijnen, forlax, om te zorgen dat mn darmen goed doorlopen.
    ik ben op dit moment out of ideas.
    iemand tips over wat ik nu moet doen of wat er aan de hand kan zijn?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waren er dan ook problemen met je ontlasting dat je forlax voorgeschreven hebt gekregen? Hoelang gebruik je die forlax al? Zijn de klachten na de eerste menstruatie begonnen?
    Gebruik je nog andere medicijnen,alcohol of drugs?
    Gebruik je al langere tijd energy drink’s?

Reageren
    Anoniem

ik kreeg de medicijnen uit voorzorg, om uit te sluiten dat er wat met mn ontlasting zouzijn. ikgebruik ze nu 4maanden denk ik, misschien iets meer.
    de klachten zijn niet na de 1e menstruatie begonnen en andere medicijnen gebruik ik niet.
    ook zit ik niet aan de drugs, alcohol of energydrinks.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval de forlax gaan afbouwen en ermee stoppen. Vreemd om je dit te laten gebruiken als er geen directe aanleiding is. Dat zal zeker niet helpen, maar waarschijnlijk je klachten verergeren.

Ga terug naar je huisarts of kinderarts.
    Is er ook bloedonderzoek gedaan?

Reageren
    Anoniem

er is alleen bloed geprikt om te kijken of ik last had van gluten allergie, ze hebben alleen de standaard onderzoeken gedaan en hebben me daar toen afgewimpeld.
    bedankt voor je tips in ieder geval !

Reageren
Reageer op: buikklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.