- Anoniem11 maart 2014 om 08:46
Hallo, mijn naam is Miranda. Ik maak me een beetje zorgen over mijn dochter. Ze heeft buikpijn rechtsonderin haar buik. Ook links boven in haar buik en onder haar borstbeen heeft ze buikpijn. De buikpijn zijn krampachtige steken. ’s Nachts werd ze wakker met flinke buikpijn, nu heeft ze vooral last van een krampachtig steek gevoel in haar rechter onderbuik. Ze klaagt ook over lichte rugpijn. Ze heeft vaak last van wormpjes, vroeger behandelde ze die altijd. De wormpjes zijn ze maar heel zelden 3 keer per week ong. En dan komen ze maar met zn tweeen. Weet iemand waar mijn dochter last van heeft? Ze is 16.
4 reactiesReagerenAnoniem11 maart 2014 om 08:46Ben vergeten te zeggen dat ze ook weleens last heeft van buik verstoppingen en poepen gaat vandaag ook met wat meer moeite.
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2014 om 11:02[quote]Ze heeft vaak last van wormpjes, vroeger behandelde ze die altijd. De wormpjes zijn ze maar heel zelden 3 keer per week ong.[/quote] Kort door de bocht:
Reageren
Je dochter heeft dus parasieten en er wordt nu dus niets tegen gedaan? 3x per week wormen in de ontlasting is dus niet “maar heel zelden”. Als ze daar al langere tijd last van heeft is het niet zo vreemd dat ze darmklachten heeft. Waarom vroeger wel behandelen en nu niet? Ik begrijp dat niet zo goed.
Haal een wormenkuur in de apotheek. Liefst dan ook voor de andere gezinsleden. als er ook nog huisdieren zijn dienen die ook ontwormt te worden. Als de klachten na de wormenkuur blijven aanhouden, ga dan naar de huisarts voor een onderzoek van de ontlasting op parasieten.Anoniem11 maart 2014 om 16:36Hoi tandor, dit keer werd het niet behandeld omdat mijn dochter niks tegen mij vertelt had. Ze vertelde het vandaag toen ik vroeg of ze wist waar de buikpijn van kwam. Natuurlijk heb ik gelijk een wormen kuur gekocht toen ze vertelde last te hebben van wormpjes. Ik wist gewoon niet dat ze daar ook echt darmklachten van kon krijgen.
Groet Miranda
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2014 om 17:21Pubers/tieners zijn soms bang of vinden het gênant om over dingen met ouders te praten. Helaas zou ik zeggen. Ik zie dat wel vaker op het forum.
Reageren
Je hebt in ieder geval een wormenkuur gestart. Wel even in de gaten houden. Kijk naar vreemde dingen in de ontlasting. Als ze daar vaker last van heeft moet er een oorzaak zijn. Misschien veel contact met huisdieren. als er na de kuur geen verbetering is, ga dan wel naar de huisarts voor een onderzoek van de ontlasting om te kijken of er wellicht nog parasieten aanwezig zijn.