- Julie3 januari 2018 om 13:25
Beste,
Ik heb altijd al vrij veel last gehad van buikkrampen en rugpijn bij mijn menstratie. Met die reden heb ik de pil voorgeschreven gekregen aangezien ik echt pijnstillers nodig had voor de buikpijn. Mijn huisarts schreef me deso 20 voor, de lichtste pil. De eerste maanden had ik heel weinig pijn tijdens de menstruatie, de rugpijn was ook volledig verdwenen. Nu sinds vorige maand heb ik weer meer last van buikpijn, soms zelfs enkel dagen tijdens de menstruatie en neem ik af en toe terug een pijnstiller. Ik had nu de vraag of het aangewezen is om pijnstillers te blijven nemen bij deze krampen of het beter zou werken om eventueel over te stappen op een zwaardere pil. Kan dit trouwens dat ik na enige tijd terug meer last heb?
Alvast bedankt!5 reactiesReagerenJulie3 januari 2018 om 13:46Nog even om bij te vermelden: de buikpijn is met de pil nog wel steeds minder dan zonder pil!
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2018 om 13:56Je zou inderdaad kunnen overwegen om over te stappen naar een andere pil. Bespreek het met je huisarts
ReagerenJulie3 januari 2018 om 14:03Bedankt Tandor voor de snelle reactie! Ik begrijp hier dus uit dat een zwaardere pil kan helpen tegen pijn?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2018 om 14:07dat zou inderdaad kunnen
ReagerenCatootje4 januari 2018 om 07:51Het kan slim zijn om wat te doen aan de oorzaken, zoals voeding en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en vetzuren. Zo kunnen stoffen als magnesium, vitamine B en D, gammalinoleenzuur en omega 3 helpen om meer in balans te komen. Verder kan oestrogeendominantie een rol spelen. Gebruik van de pil bevordert de oestrogeendominantie, wat op kortere of langere termijn klachten kan geven. tevens berooft de pil je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen, wat ook weer klachten kan geven.
Reageren