Zoeken Vraag het forum

Menstruatie en pilgebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Julie

Beste,
    Ik heb altijd al vrij veel last gehad van buikkrampen en rugpijn bij mijn menstratie. Met die reden heb ik de pil voorgeschreven gekregen aangezien ik echt pijnstillers nodig had voor de buikpijn. Mijn huisarts schreef me deso 20 voor, de lichtste pil. De eerste maanden had ik heel weinig pijn tijdens de menstruatie, de rugpijn was ook volledig verdwenen. Nu sinds vorige maand heb ik weer meer last van buikpijn, soms zelfs enkel dagen tijdens de menstruatie en neem ik af en toe terug een pijnstiller. Ik had nu de vraag of het aangewezen is om pijnstillers te blijven nemen bij deze krampen of het beter zou werken om eventueel over te stappen op een zwaardere pil. Kan dit trouwens dat ik na enige tijd terug meer last heb?
    Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    Julie

Nog even om bij te vermelden: de buikpijn is met de pil nog wel steeds minder dan zonder pil!

Reageren
    John (moderator)

Je zou inderdaad kunnen overwegen om over te stappen naar een andere pil. Bespreek het met je huisarts

Reageren
    Julie

Bedankt Tandor voor de snelle reactie! Ik begrijp hier dus uit dat een zwaardere pil kan helpen tegen pijn?

Reageren
    John (moderator)

dat zou inderdaad kunnen

Reageren
    Catootje

Het kan slim zijn om wat te doen aan de oorzaken, zoals voeding en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en vetzuren. Zo kunnen stoffen als magnesium, vitamine B en D, gammalinoleenzuur en omega 3 helpen om meer in balans te komen. Verder kan oestrogeendominantie een rol spelen. Gebruik van de pil bevordert de oestrogeendominantie, wat op kortere of langere termijn klachten kan geven. tevens berooft de pil je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen, wat ook weer klachten kan geven.

Reageren
Reageer op: Menstruatie en pilgebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.