- Anna9 januari 2019 om 20:47
In september 2018 ben ik voor het eerst begonnen met de pil. Ik was begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Uiteindelijk hielden mijn maandstonden maar aan voor 25 dagen en toen heeft de dokter mij laten stoppen met de pil en moest ik bloedstollende ampullen nemen om de bloeding te stoppen. De reden voor deze bloeding was dat de dosering van mijn pil te laag was (Deso 20). Vervolgens heb ik mijn cyclus voor een aantal maanden terug recht proberen te stellen door niet opnieuw te beginnen met een pil. Dit is dan ook uiteindelijk gebeurd. Dus had ik besloten om opnieuw met de pil te beginnen vorige maand, ook weer eerste dag van menstruatie. Ik ben de pil in de eerste week 1× vergeten te nemen wat opzich niet zo’n groot probleem is aangezien ik nog geen seks heb gehad. Ik ondervind door deze pil (Bellina 30) veel meer bijwerkingen: borsten zijn groter en gevoeliger, last van krampen en rugpijn. Nu, elke keer als mijn vriend mij stimuleert met zijn vingers begin ik te bloeden, meestal voor een uurtje. Het doet totaal geen pijn. Ik heb de pil nu bijna 3 weken genomen en zou overmorgen beginnen met mijn stopweek, maar gisteren heb ik plots mijn menstruatie gekregen. Is dit normaal?
Groetjes2 reactiesReagerenCatootje9 januari 2019 om 21:08het is vrij normaal dat de pil je hormonen ontregelt en je allerlei klachten kan krijgen. Heb zelf een pessarium dus geen hormonengeknoei.
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 23:56Het zou kunnen omdat je dus weer met de pil bent gestart. Wacht de stopweek even af en kijk daarna hoe het is
Reageren