Zoeken Vraag het forum

Menstruatie en pilgebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lies

Hallo, ik had een vraagje. Mijn menstruatie is beetje wisselvallig. Afgelopen stopweek was ik gewoon ongesteld en ben optijd begonnen met de strip. Nu heb ik zon 2/3 dagen last van bruine afscheiding en een beetje bloedverlies.. is dit erg? Kan ik zwanger zijn als ik de pil goed heb geslikt? Of hoe ziet een doorbraakbloeding er bij een zwangerschap uit..

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

het kan een tussentijdse bloeding (spotting) zijn. dat kan wel eens voor komen

Reageren
    Lies

Oké dus het kan niet kwaad.. hoe weet ik zeker dat het bijvoorbeeld geen innestelingsbloeding is?
    Het voelt echt net alsof ik al ongesteld moet worden.. heb ook buikpijn etc. Terwijl moet nog 3 pillen slikken

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed slikt, raak je niet zwanger en kun je dus ook geen innestelingsbloeding hebben

Reageren
    Lies

Ja heb voor de zekerheid nog gecheckt maar echt geen pil vergeten.. kan het ook zijn dat je menstruatie al eerder is?

Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk niet. Dat is het toch eerder een doorbraakbloeding

Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk niet. Dat is het toch eerder een doorbraakbloeding

Reageren
    Lies

Ik moet vanavond mijn laatste pil slikken, heb vanaf dinsdag toch last gehad van licht bloedverlies. Is het erg dat een doorbraakbloeding zo lang duurt en kan het zijn dat volgende week Mn menstruatie gewoon doorhakt?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet erg.. hoe je menstruatie gaat verlopen kan ik niet zeggen. Dat zul je even moeten afwachten

Reageren
Reageer op: Menstruatie en pilgebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.