Eerder beginnen met de pil

Hoi

Ik ben vrijdag gestopt met de pil ivm stopweek. Ben ik helemaal vergeten dat ik dinsdag een blaasonderzoek heb en ik het dan niet prettig vind om ongesteld te zijn... is het mogelijk dat ik vandaag alweer begin met de nieuwe strip?

Reageren

Dat zou je kunnen doen, maar dan moet je er wel rekening mee houden , dat je de eerste 7 dagen dat je ze neemt niet beschermt bent, en je toch een doorbraakbloeding kunt krijgen, omdat je een aantal pillen niet hebt genomen, Of je er dus veel me opschiet is nog maar de vraag.

Reageren

Tandor, in de stopweek ben je ook beschermd, toch? Dan zou zij toch gewoon beschermd zijn? Dan is je stopweek alleen minder lang?

Reageren

De stopweek met 1-2 dagen inkorten is geen probleem. Dan ben je gewoon beschermd. 3 dagen stoppen is geen stopweek.  Als je de stopweek zoveel inkort en er geen bloeding is geweest wanneer je weer mer de pil start gaat die bescherming niet op. Dus:

dan moet je er wel rekening mee houden , dat je de eerste 7 dagen dat je ze neemt niet beschermt bent, en je toch een doorbraakbloeding kunt krijgen, omdat je een aantal pillen niet hebt genomen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Eerder beginnen met de pil

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe