Home / Menstruatie / Al 6 weken ongesteld
Hallo!
Begin september ben ik naar de gynaecoloog geweest ivm vermoeden endometriose. Op advies van de gyn sinds toen aan de pil zonder stopweek. Dit is even (1,5 maand ongeveer) goed gegaan, pijn werd minder. Maar nu ben ik ondertussen al 6 weken non stop ongesteld. Begin november had ik weer een afspraak, en toen zei ze dat ik het nog even moest aanzien en ze eind december contact op wou nemen om te overleggen hoe verder. De menstruatie zou volgens haar snel over moeten zijn. Zou ik deze week al contact met haar opnemen of wachten tot de afspraak? Begin het een beetje zat te worden. Bedankt alvast 🙂
Gebruik van de pil kan op zich al klachten geven. Zo bevordert het oestrogeendominantie. bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Tevens zorgt pilgebruik voor de onttrekking van allerlei voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium; stoffen die belangrijk zijn voor je hormonen. Bij eventuele endometriose zijn factoren als voeding, tekorten aan bepaalde stoffen en oestrogeendominantie aan de orde. Pilgebruik heeft dus eerder een negatief dan positief effect op endometriose.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!