hevige menstruatie

Hallo,
    Ik ben een meisje van 15 en nu ongeveer 2 jaar ongesteld. Op het begin was het heel erg (ik moest ieder uur naar het toilet) en hierdoor kon ik nog maar net naar school, maar dingen als excursies moest ik afzeggen. Ook werd ik meestal heel onregelmatig ongesteld en dat duurde altijd heel lang (9 dagen aan een stuk door was ik ongesteld). Sinds vorig jaar slik ik de pil, omdat dat mijn cyclus regelmatiger maakt en ik kan nu doorslikken in bijvoorbeeld vakanties of weken met veel activiteiten. Helaas kan ik niet heel mijn leven doorslikken en moeten er ook weken zijn waarin ik toch ongesteld ben. Nu moet ik om de 2 uur mijn maandverband verwisselen. Ook zitten er redelijk grote stolsels bij. Gelukkig vallen de buikpijn (ik heb wel last van hoofdpijn) en de psychische klachten wel mee. Nu wil ik dus eigenlijk niet naar de huisarts (ik was er wel al geweest en toen zei hij dat ik kon beginnen met de pil), want die wil dan misschien een schraapsel nemen of iets en het lukt me nieteens om een tampon in te doen dus dat vind ik redelijk eng. Ook is mijn huisarts een man en als maagd lijkt me het niet zo fijn als hij het ziet (ja hij ziet het dagelijks maar je snapt wat ik bedoel).Misschien is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of iemand die weet wat ik misschien kan doen voordat ik naar de huisarts ga? (ik denk trouwens niet dat het een poliep of een vleesboom is want ik heb het al sinds het begin)
    Hopelijk kan iemand me helpen,
    Groetjes Mara

Reageren

En waarom zou je dan naar de huisarts willen of moeten? En waarom zou die een "schraapsel" nodig hebben?

Je menstruatie patroon is niet zo raar als je de pil doorslikt

Reageren

Dat deed ik eerst niet en toen was het ookal zo erg. Zover ik weet zegt iedereen dat ik naar de huisarts moet... En de dokter zei dat ik de pil moest slikken maar het belemmert me nog steeds in mijn dagelijkse leven.

Reageren

Ga dan toch maar naar de huisarts. Misschien heb je een andere pil nodig. Daar hoeft je huisarts geen inwendig onderzoek voor te doen,

Reageren

Bij een onregelmatige cyclus en hevige menstruatie kunnen er zaken spelen als tekorten aan bepaalde stoffen en dingen als oestrogeendominantie en insulineresistentie. Voor een goede hormoonwerking zijn allerlei stofjes nodig; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B/B12, vitamine D, lysine, gammalinoleenzuur en omega 3. Zo kan bijvoorbeeld een tekort aan vitamine B12 spelen bij een zware menstruatie.

Bij insulineresistentie en oestrogeendominantie speelt onder andere een ontregelde bloedsuikerspiegel een rol, door de vele snelle suiker die we vaak nuttigen. Beter dus zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Je moeder dus vragen of ze bruine rijst etc maakt. Op internet genoeg te vinden over het bijsturen van de insulineresistentie en oestrogeendominantie. Onder andere met voeding, xeno-oestrogenen vermijden en aanvullende middelen gebruiken. Onder andere lijnzaad. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen. De bloeding wordt er ook lichter door en korter van duur. De stolsels kunnen wijzen op  oestrogeendominantie.

Pilgebruik bevordert de oestrogeendominantie en zorgt voor de onttrekking van allerlei stoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: hevige menstruatie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe