- Onzekere jonge vrouw21 mei 2017 om 20:34
Hallo allemaal,
Zo jeetje, ik zit noooit op een forum, maar ik kon nergens echt iets vinden waar ik nu mee zit… dus ik dacht, misschien zijn hier wel jonge vrouwen net als ik (23) die zich hierin herkennen en mij advies kunnen geven.
Het zit zo… ik ben nu twee maanden aan een nieuwe pil, de combinatiepil ’trinordiol’. Dit is al de derde versie die ik uitprobeer, van de vorige pillen werd ik heel down, altijd doorbraakbloedingen en kreeg ik in de stopweek altijd migraine. Nu werd ik in de eerste maand plotseling veel eerder ongesteld, dus heb ik eerder een stopweek ingelast (ik weet het, ik had dat niet moeten doen! Daar kwam ik later achter, ik dacht dat het oke was…) Ik heb toen wel weer 7 dagen aangehouden voor ik aan de volgende strip begon. Ik heb toen na dat ik 3 dagen de pil slikte wel sex gehad. En tijdens deze maand kreeg ik ook heel erg last van super opgezwollen hele pijnlijke borsten, en steeds een super opgeblazen buik, en moeilijke stoelgang, maagzuur. Ik heb toen een testje gedaan, die was negatief. Vlak voor de stopweek kreeg ik ineens weer hele heftige migraine, het begon met kleine beetjes overgeven, en toen werd ik steeds zieker, hoofdpijn etc. Ik ben drie dagen doodziek geweest. Nu gaat het wel weer wat beter maar word ik regelmatig ineens misselijk en soms ook overgeven. Ik ben wel ongesteld geworden (wel wat later dan normaal) en ik heb ook best wel buikpijn gehad. Ik heb toen voor de zekerheid nog een testje gedaan, deze was ook negatief. Ik wilde toen een tampon inbrengen, maar op een of andere manier ging dat heel moeilijk want mijn vagina was van binnen helemaal opgezet, en ik voelde ook een soort hard ding, wat ik eerder niet had gevoelt. Weet iemand wat dat is? En herkent iemand al deze gekke dingen?
Morgenochtend wil ik naar de huisarts, maar ik weet gewoon niet met welke dingen ik moet beginnen.
Met welke klachten moet ik aankloppen? Ik krijg ongeveer altijd 10 minuten voor het spreekuur, en ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik ben geneigd om gewoon te zeggen dat ik die pil niet geschikt is en ik iets anders wil. Het is een mannelijke dokter die meer met zijn computer praat dan met mij, en ik vind het een beetje eng om over mijn ‘intieme delen’ te praten. Hij stuurt me altijd heel erg snel weg. Maar zou ik toch zwanger kunnen zijn? Het zijn namelijk typische zwangerschapskwaaltjes, borsten zijn dik, je ziet blauwe aderen, misselijk, opgezette buik, rommelende darmen. Maar de testjes waren negatief.Nouja goed, er gaat gewoon zoveel door mijn hoofd. Ik ben een beetje bezorgt, wat is dat gekke ding wat ik voel in mijn vagina? Het voelt als een dik hard obstakel ofzo wat vast zit aan de achterwand zeg maar, ik kan er als het ware met mijn vinger helemaal omheen, net als een grote harde dikke tong ofzo. Jeetje wat een lekkere beschrijving ook weer… En waarom is het van binnen zo opgezet? Dat had ik ook nooit. Waarom voel ik me toch zo ziek steeds…
ik verwacht trouwens niet dat ik zwanger ben, want dan zou ik niet ongesteld worden lijkt me, of is een stopweek menstruatie iets anders dan een gewone menstruatie? Als ik wel zwanger zou zijn is dit trouwens helemaal oke hoor, het komt alleen niet zo goed getimed, maar is helemaal welkom.
Nouja, zo ver al mijn vragen die in mij omgaan.
Het voelt trouwens wel fijn dit anoniem te kunnen delen!Nou ik hoor het wel… hopefully.
Groetjes
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 mei 2017 om 20:41Het voelt als een dik hard obstakel ofzo wat vast zit aan de achterwand zeg maar, ik kan er als het ware met mijn vinger helemaal omheen, net als een grote harde dikke tong ofzo. Dat is dus je baarmoederhals die je voelt…
Het schijnt in ieder geval zo te zijn, dat je niet tegen de hormonen van de pil kunt. Je hebt al meerdere dingen geprobeerd, maar je blijft toch forse klachten houden. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog.
Reagerentroela21 mei 2017 om 21:47Veel van bovengenoemde klachten herken ik.
Migraine kreeg ik ook altijd, heel vaak en heeeel heftig. Na overleg met de dokter leek het hem beter om eens helemaal met hormomen te stoppen, de migraine kon namelijk weleens daar vandan komen. Waar ik eerder 5 x migraine in de week had heb ik het nu nog maar 2 x in 5 maand gehad!
De andere klachten herken ik ook.. Maar die kwamen bij mij direct nadat ik gestopt was met de pil. Je lichaam gaat weer werken lijkt het wel. Ik besefte toen pas wat de pil wel niet allrmaal onderdrukt had. In mijn ogen klinkt het dan ook niet perse als zwangerschapsklachten, maar wel als klachten die horen bij het stoppen van de pil. Ben je tussen de verschillende pillen door misschien even gestopt?? Misschien dat je je daarom zo voelt..
ReagerenOnzekere jonge vrouw21 mei 2017 om 22:31Bedankt voor de reacties! Is het dan ook normaal dat je je ‘baarmoederhals’ zo voelt uitsteken? Ik heb dit niet eerder zo gevoeld!
En @troela, het klopt dat ik tussen die pillen door een tijd ben gestopt, omdat ik geen relatie had, dus het leek me overbodig. Ik voelde me toen ook een stuk beter. Dus het kan inderdaad zijn dat het daarvan komt. Las ook ergens dat omdat je de stopweek hebt je oestrogeen gehalte ineens zo erg weer daalt dat je daar dus migraine van krijgt. En ben jij ook iets anders gaan gebruiken? En wat dan? Hoe bevalt dat?
ik zit te denken aan een koperspiraaltje, maar ook daar hoor ik echt super negatieve dingen over. Of ik gebruik gewoon niks meer en we gebruiken dan gewoon een condoom. Maar is dat wel veilig genoeg?
ReagerenJohn (moderator)
21 mei 2017 om 23:17Ook je baarmoederhals kan wat opgezet zijn.
Een condoom,mits goed gebruikt, is een betrouwbaar voorbehoedsmiddel. Maar ik zou eerst toch maar eens naar de gynaecoloog gaan.
ReagerenOnzekere jonge vrouw22 mei 2017 om 13:47Morgenochtend heb ik een afspraak bij de HA. Ik ben benieuwd… Ik moest wel weer gewoon vanavond beginnen met de pil.
Reagerentroela22 mei 2017 om 18:08Ik gebruik niks meer. We gebruiken een condoom.
Na het stoppen merkte ik lichamelijk nog zoveel meer verschillen dan alleen de migraine die stukken minder werd dat ik voorlopig nergens meer aan begin.
Het enige nadeel dat ik ondervind is dat mijn menstruatie zwaarder valt. Ik voel me 1 od 2 dagen echt te slap om iets te doen en heb echt erge buikpijn. Het voordeel is dan weer dat mijn menstruatie wel wat korter is dan daarvoor.
ReagerenOnzekere jonge vrouw23 mei 2017 om 10:28Net bij de huisarts geweest, ik ben inderdaad te gevoelig voor hormonen. Hij zei dat het inderdaad ook beter was om niks meer te gebruiken, omdat tegenwoordig in alles hormonen zit, en een koperspiraaltje raadde hij niet aan voor iemand die nog kinderen wil. De zwelling van binnen bleek ook door de hormonen te komen, ik reageer daar te heftig op, migraine kwam ook door de pil, dus ik laat nu gewoon mijn lichaam weer lekker op de natuurlijke manier gaan, voelt wel prettig en word ik waarschijnlijk ook weer fitter van.
ReagerenJohn (moderator)
23 mei 2017 om 11:03Soms ius dat de beste keuze… maar ik zou toch eens een bloedonderzoek laten doen naar je hormoonspiegels, misschien is er wel een aanwijzing te vinden waarom dit zo is.
Reageren