- Anoniem20 januari 2015 om 15:18
Hallo!
Ik denk dat bijna elke vrouw hiermee te maken heeft gehad : onzekerheden tijdens gebruik van de pil. Zou ik dan toch zwanger kunnen zijn?
Ik slikte zelf de pil al ruim 2 jaar voordat ik seks had met mijn vriend, toch zat ik binnen 3 maanden bij de dokter, onzeker of ik zwanger zou kunnen zijn.
En dat is precies het vervelende van de pil, de bijwerkingen van de pil staan bijna gelijk aan zwangerschapsverschijnselen.
Toen ik in die periode ook nog van pil switchte, dacht ik echt dat ik zwanger was, alle symptomen die ik door de pil kreeg waren hetzelfde als zwangerschapsverschijnselen.
Inmiddels heb ik al een tijd met mijn vriend, en in die tijd heb ik wel 6 bloedtesten gedaan of ik zwanger was… constant negatief natuurlijk..Nu ben ik vier/vijf maanden geleden een pil uit de eerste week vergeten, gelijk een dag voor mijn menstruatie (volgens mij ook wel NOD genoemd) een test gedaan, en die was negatief. Toen ben ik de maand erop de pil gaan doorslikken op advies van de dokter moest ik hem 3 maanden doorslikken, om de symptomen te verzachten.
Nu zit ik in de laatste week van die 3 maanden en ik krijg nu weer last van zwangerschapssymptomen..Nu ben ik onzeker, want de test die ik had gedaan was maar een goedkope test.. Maar aan de andere kant weet ik ook hoe de pil je voor de gek kan houden, alleen wat frappant dat ik daar ineens heel veel last van krijg..
Wat denken jullie? Iemand dit ook meegemaakt?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 januari 2015 om 17:49[quote]Nu ben ik vier/vijf maanden geleden een pil uit de eerste week vergeten[/quote] Als je toen zwanger geraakt zou zijn, zou je dat onderhand toch wel moeten zien of denk je van niet? Je zou onderhand allang leven moeten hebben. Die baby hupt in je buik heen en weer.
Reageren
Het is een stukje angst en onzekerheid die je problemen en klachten veroorzaakt.Anoniem21 januari 2015 om 05:55Hoi!
Allereerst bedankt voor je reactie 😉Ik weet ook bijna zeker dat ik niet zwanger ben, alleen heb ik tegenwoordig wel heeel vaak last van ‘romelende darmen’.. Vorige week zat ik rustig op de bank en het voelde echt als twee kleine schopjes.. Maar ook dat kan allemaal inbeelding zijn.
Verder zijn mijn borsten heel regelmatig super gevoelig en pijnlijk..
En pff, op de meest random momenten misselijk worden (vooral door etensluchten)Zou ik toch weer langs de dokter gaan of zit dit gewoon tussen m’n oren?
ReagerenJohn (moderator)
21 januari 2015 om 09:11Als je je ongerust maakt kun je natuurlijk altijd naar je huisarts gaan.
Reageren
Rommelende darmen hebben doorgaans andere oorzaken.