Zoeken Vraag het forum

Mirtazapine afbouwen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mauriks

@michel bedankt voor je steun .
    Ik ben nu 8 maanden verder nog altijd spierkrampen op de rug waardoor ook steeds erg benauwd en een maag die steeds opspeeld.Door zelf op zoek te gaan te weten gekomen dat Mitrazapine een hele broerder afbouwer is en ik die zo mocht stoppen ben nu de gelukkige van Protracted withdrawal of kort gezegt langdurige ontrekkingsklachten.Voor iedereen die wil stoppen doe dit door een goed afbouw schema.Door heel veel zelfonderzoek veel lotgenoten getroffen en veel wijzer geworden in wat je allemaal kan krijgen ervan .Jim van Os hoogleraar heeft mij menig maal gerust gesteld in mijn klachten Huisartsen zijn hier niet mee bekend ,het heeft me veel onderzoeken opgeleverd van ct hart tot mri rug en echo buik ,nergens kwam wat uit.En dit allemaal door Mitrazapine die ik gebruikte voor spanningshoofdpijn .

Mauriks

Zie bovenste regels Catagorie mitrazapine

Reageren
    Dymph

Ik heb veel te laat al die reacties hier gelezen maar ik denk dat er geen weg terug is voor mij en denk bij deze woorden maar niet dat ik depressief ben want zo voel ik me niet. Alleen.ben ik onzeker over de weg die ik.nu heb ingeslagen.
    Ik.neem ruim.30 jaar mirtazapine. Dit werd mij voorgeschreven omdat ik in ernstige relatieproblemen zat en.ik bovendien tinnituslijder ben. Het was vooral om het feit dat ik er bovenop een drukke job had met veel.verantwoordelijkheid en.ik heel slechte nachten had. Ik kreeg om te beginnen 15 mg en dat hielp tot mijn behandelaar 15 jaar later toch besloot te verhogen.naar 30 mg. Ik was ondertussen gescheiden en de meeste problemen van de baan, maar tinnitus belette mij een.normale nacht te hebben maar twee jaar later kwam de kat op de koord. Ik kreeg paniekaanvallen en.niemand die bleek te weten van waar die vandaan kwamen en dat gebeurde altijd in de voormiddag met een tussenpoze van enkele dagen. Mijn huisdokter stuurde mij voor onderzoek naar een.neuroloog die met behulp.van enkele toestellen inderdaad paniekaanvallen kon vaststellen en spasmofilie. Ondertussen had ik van de huisdokter ook Lormetazepam 2 mg gekregen waardoor de paniekaanvallen.minder werden maar als ik er toch wel weer last zou van krijgen mocht ik Akton.nemen ( ondertussen.uit de handel) en dat heeft mij vier jaar goed geholpen. Doch kreeg ik begin 2022 iedere nacht ademhalingsproblemen waardoor ik telkens met een schok wakker werd. Ondertussen.was mijn.huisdokter op pensioen gegaan en.moest ik dus op zoek naar een andere die mij de raad gaf om.de Lormetazepam af te bouwen en de Mirtazepine te verhogen naar 45 mg. Ik moest gewoon om de 14 dagen de Lormetazepam verminderen.met 1mg en dat zou weinig problemen gevan volgens haar. Niets was minder waar. Aan mijn nachtelijke ademnood werd zo goed als geen.aandacht gegeven tot ik.op een bepaalde moment duidelijkheid eiste en mijn huisdokter die Ceterizine voorschreef een anti allergiemiddel maar dat bleek.nog erger te zijn dan de kwaal. In augustus 2023 heb ik een psychiater gevionden die met mij mee op weg wilde gaan om.de Lormetazepam af te bouwen en dat is gelukkig positief verlopen maar ondertussen.werd de Mirtazapine verhoogd naar 45 mg en dan begon voor mij de ellende. De Psychiater en mijn huisdokter stonden lijnrecht tegenover elkaar. De eerste zei dat, als ik mij.niet goed voelde met 45 mg ( wat ik duidelijk voelde) ik bij 30 mg moest blijven.en omdat ik heel slechte nachten had, mede door dagelujks wakker te schieten door ademnood, zwoer mijn huisdokter bij de 45 mg. En toen gebeurde er iets waar ik echt niet op gerekend had, ik kreeg weer aanvallen van hyperventilatie en.ik wist direct dat de 45 mg Mirtazepine hier de oorzaak van was. Wat weer door de huisdokter in twijfel werd getrokken en.ik voelde mij echt beledigd door haar houding. ( mijn afspraken bij de psychiater waren afgelopen wegens met goed gevolg stoppen met Lormetazepam) Twee dagen later kreeg ik onverwacht een.erge opstootj van hyperventilatie waarmee ik direct mijn huisdokter heb geconfronteerd en haar een serieus gesprek heb gevraagd; want ik had ondertussen ontdekt , door artikels op het internet) dat de Mirtazepine de oorzaak was en gelukkig heeft de huisarts dan wel naar mij geluisterd en heb ik het ‘ gesprek van mijn leven’ met haar gedaan waarvoor ik toch veel meer begrip van haar heb gekregen. Want ik ben echt nuet bang van iets en de hyperventilatie moest ergens anders vandaan komen. Zij adviseerde afbouw van Mitrazapine naar 15 mg en daar bovenop 25 mg Sertraline. Bij een.paniekaanval moest ik Alprazolan nemen. Ik heb geen paniekaanval meer gekregen maar de nachtelijke ademnood was verschrikkelijk en.ik kreeg het idee dat dit ook wel eens van de medicatie zou komen waar ik mee bezig was. Na 14 dagen kreeg ik geen Mirtazepine meer maar 50 mg Sertraline. Dat heb ik nog 8 weken volgehouden toen bleek dat ook Sertealune voor mij te zwaar was. Ik kreeg toen van de Huisdokter St. Janskruid diezelfde dag kreeg ik echter ook Corona en ik besliste om te wachten met St. Janskruid tot mijn herstel van corona. We zijn.nu drie weken verder en.ik.neem.niets meer en heb tot mijn grote opluchting ook geen nachtelijke aanvallen door ademnood meer gehad. Maar ik zit nu wel met ontwenningsverschijnselen waarvan ik het einde nog niet zie want ze zijn hevig: maagpijn, misselijk, diaree zweten…… mijn huisdokter houdt mij wel in de gaten maar ik heb een afspraak gemaakt bij een.neuroloog die mij echter dit jaar niet meer kan zien …..
    De Lormetazepam heeft destijds de paniekaanvallen door Mirtazepine onderdrukt, is mijn gevoel, maar toen.ik die niet meer nam en.ik bovendien can 30.mg naar 45 mg ben gegaan zijn die weer aan de orde gekomen.
    Ik ben blij mijn verhaal hier te hebben gedaan en.ik hoop dat die ook anderen helpen. Of ik weer AD nodig heb weet ik.niet ik voel mij in iedere geval niet depressief. Heeft iemand dezelfde ervaring? Bestaat er een medicament tegen ontwenningsverschijnselen? Geraak ik hier ooit nog door? Vragen die nog aan de orde moeten.komen. ik ben 80 plus.

Reageren
    Suus

Ik slik nu 2 maanden 3.75 ng mirtazapine.
    Ik ben benauwd in de ochtend en wil het liefst stoppen. Mijn huisarts vind het raar dat ik bijwerkingen ervaar en wil dat ik blijf slikken. Ik zit erover te denken steeds een klein beetje minder van de tablet te nemen. Dus van 3 75 naar 3.50 2 weken en dan naar 3.20 twee weken. Iemand anders hier ook ervaring mee.
    Ik word niet blij van al deze verhalen. Ben al zo medicijngevoelig.
    Ik baal dat ik er ooit aan begonnen ben. Had liever mijn Citalopram verhoogd en daardoor misschien beter gaan slapen

Reageren
    Suus

Vraagje? Ik slik 3.75 mg mirtzapine. Ik ben alleen benauwd in de ochtend en ben bang het veel langer te slikken. Alleen nijn arts wil dat ik het blijf slikken tot eind Januari. Ze weigert mee te denken aan een alternatief. Heb ik het recht om te eisen dat ik een andere nachtmedicatie krijg?
    En ik wil afbouwen met taperingsstrips. Maar daar is zij niet mee bekend, wordt ook geweigerd. Zonder slaap ik niet. Dus kan niet zelf gaan afbouwen.

Reageren
    Suus

Please, kan iemand reageren?

Reageren
    Peter ( huisarts)

De apotheek kan je helpen bij het bestellen van taperingsstrips. Zij hebben dan wel een recept van je huisarts nodig..En meestal zitten deze medicijnen niet in de vergoedde zorg!

Reageren
    Suus

Hoe gaat het met iedereen die heeft afgebouwd? Ooit weer helemaal hersteld?

Reageren
    Seila

Hallo Mauriks,

Heb je nog steeds last van spierkrampen in je rug?
    Ik ben namelijk gestopt, en heb sindsdien last van heftige soort spit aanvallen.
    Eerst waren er de electrische schokjes in mijn rug ’s nachts.
    Maar nu heb ik een ontzettend gevoelige rug gekregen, met regelmaat electrische pijnlijke schokken.

Graag hoor ik van je omdat ik graag van je?

Reageren
    Mauriks

Hallo Seila ,mijn klachten zijn naar 11 maanden veranderd in zo goed als weg ,al zijn de spieren op de rug snel overbelast.Ben ook opeens allergisch voor parfum in de hals ( histamine) na stoppen en de maag kan veel minder hebben.Maar gelukkig so far so good .
    Sterkte om door je klachten heen te komen.

Reageren
    Suus

Maurik, wat fijn om te lezen.

Reageren
    Vonneke

Hoe gaat het nu Kristy?

Reageren
    Vonneke

Hoe gaat het met jou Suus?

Reageren
    Mauriks

Helaas een terug val sinds vakantie in mei en sporten erbij dat was weer de trigger om het zenuwstelsel weer op zijn kop te zetten tot heden nu Juli.Als je even klachten vrij bent is het zo zuur om weer te voelen hoe het was , het haalt me weer helemaal tot nul en moet weer relatieveren dat ik deze klachten ken en dat er niks ernstigs is.
    Op naar betere tijden want ik weet het kan .

Reageren
    Vonneke

Wat rot voor je Mauriks! En dat allemaal omdat je in 1x bent gestopt met mirta zonder afbouwen. Ik snap niet dat degene die het voorschrijven niet weten hoe je moet afbouwen. Heel langzaam schijnt toch de manier te zijn. En dan nog. Veel mensen doen de Horowitz methode maar dan ben je zelf eindeloos aan het knoeien. Het kan ook met taperingstrips maar naast dat je die zelf moet betalen werkt ook niet elke arts er aan mee. Ik zit zelf op 7,5 mg. Maar ik moet eerst nog Xanax retard afbouwen als mijn andere AD voldoende is ingedaald. Maar die heb ik gekregen doordat mijn angst groter werd omtrent niet meer kunnen slapen en afbouwen Mirtazapine 🫣🥴😩

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt Mauriks!

Reageren
Reageer op: Mirtazapine afbouwen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.