Zoeken Vraag het forum

Afbouw mirtazapine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke

Hoi!
    Ik ben, met een go van mijn behandelaar, aan het afbouwen met mirtazapine. Ik nam 7,5 per avond. Nu dus 3,75 sinds donderdag. Vanavond ben ik heel onrustig, ervaar ik inwendig getril… dat had ik ook voordat ik medicatie begon te nemen tegen angst en om te slapen. komt dat door het afbouwen? Hartelijk dank en fijne avond!

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen

Reageren
    Ikke

Bedankt voor uw reactie. Hoelang kunnen die ontwenningsverschijnselen ongeveer duren, gelet op de lage dosis?

Reageren
    _87_

Uit eigen ervaring (met een ander middel met ongeveer de zelfde werking), is dat moelijk te zeggen. Maar het wordt geleidelijk minder. Heb je het lang gebruikt?

Reageren
    Ikke

Ongeveer een jaar, altijd aan 7,5mg

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen. Dat is toch voor iedereen anders

Reageren
    Catootje

Medicijnen verzetten als het ware een schuifje in je lichaam, wat moeilijk in de oorspronkelijke stand komt. Medicijnen zorgen ook voor verlies van vitaminen en mineralen. Een orthomoleculair therapeut zou je wellicht verder kunnen helpen. Als je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt, kan dat schelen in je  klachten. Er zijn wel natuurlijke, aanvullende middelen bij depressie en angsten maar ze mogen niet altijd in combinatie met antidepressiva dus kan eventueel na  het afkicken.

Reageren
    Martine

Ik heb Mirtazapine 15 mg gekregen omdat ik niet meer kon eten na sterfgeval mijn maag was op slot mij huisarts had wel niet gezegd dat het een antidepresiva was. Hij zei neem iedere avond 1 pilletje en je gaat zien je maag gaat ontspannen en idd vrij snel kon ik terug eten en voor mij super medicatie maar nu 5 jaar later en ondertussen op halve dosis en ook verschillende keren zelf te willen stoppen ben ik begonnen met af te bouwen alle 8 dagen 0.25 mg minder maar vanaf 2 mg enorme onttrekking gsverschijnselen misselijk en opnieuw geen eetlust meer tis precies terug zoals 5 jaar geleden nu hebben we besloten sinds gisteren om terug te verhogen tot 2.50mg en dit aan te houden gedurende een half jaar voorlopig nog zelde malaise echt verschrikkelijk ik zie nog enkele dagen aan want wil hier vanaf maar weet niet of het gaat lukken helaas

Reageren
    Martine

Heb net zelfde om zefde reden voorgeschreven gekregen ook zonder te weten dzt dit antidrpressiva was. Ben aan 2 de poging afbouwen bezig en vanaf 2mg enorme misselijkheid en opnieuw niet kunnen eten hen tot nu toe doorgezed tot 1.50mg maar tis verschrikkelijk ik ga morgen na de dokter ik heb dt 7 jaar lang genomen en hoop hier ooit vanaf te geraken

Reageren
    Martiene

Dit is mijn derde poging om af te bouwen ik zit nu op 1mg en het gaat prima. Deze keer benbik ook gestopt met alcohol drinken niet dat ik een probleem gen want dronk enkel in weekend aperitiefje en bij eten een glaasje wijn. Vorige keer had ik ook problemen met obstipatie en nu neem ik dagelijks orthis fruit en vezels regular en regelmatige stoelgang en goede spijsvertering heeft mij enorm geholpen .nog 2 stappen 0.75 mg en 0.59mg en dan stop ik ik denk trouwens dat 1mg niet echt veel meer doet maar het helpt vooral psychologisch en hoop deze keer ervan af te geraken

Reageren
    Suus

Martine, hoe gaat het nu met je?
    Is het je gelukt?

Reageren
Reageer op: Afbouw mirtazapine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.