Zoeken Vraag het forum

Mirtazapine afbouwen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Piet

Slik al meer dan 20 jaar mirtazapine 30 Mg en ook nog slaap medicatie , ondervindt meerdere bijwerkingen o.a toename van gewicht 8 kilo , een stijf en stram gevoel vooral in de benen verder een gevoel van dat ik elk moment kan flauw vallen.
    Vindt het heel erg dat vaak het middel nog erger is dan de kwaal en mijn omgeving geconfronteerd wordt met al mijn dagelijkse klachten.
    Ga nu maar eerst kijken of die 30 Mg wat minder kan.

Hennie

Na 7 jaar mirtazapine te hebben gebruik kreeg ik het gevoel of het juist tegen ging werken,kreeg weer last van paniek en wat hyperventilatie.
    Ben 6 weken geleden begonnen met van 15mg naar 3 kwart na 14 dagen terug naar een halve en weer na 14 dagen nog maar een kwart nergens last van gehad tot vorige week ik merkte dat de spanning onrust hartslag weer terug kwam dacht gisteren dan toch maar een kwart er weer bij en terug naar een halve maar ik merk vandaag dat mijn hoofd en lichaam dat toch niet zo fijn vinden dus vanavond maar weer een kwart en kijken wat het morgen doet en anders misschien gelijk helemaal stoppen.
    Nou is mijn vitamine D altijd wel aan de lage kant misschien wat bij gaan slikken.
    Weet iemand hoe lang de klachten aanhouden na het stoppen???

Reageren
    tineque

Ik gebruik sinds 2,5 maand mirtazepine 15 mg. In het begin afgrijselijke nachtmerries en onrust. Kan me niet ontspannen . Ik slaap wel in maar word na 1 a 2 uur wakker en slaap niet meer in . Ik voel me volkomen uitgeput en wil ermee stoppen. Depressiviteit is niet verminderd, integendeel. Ik vind het een vreselijk middel dat niets voor me doet, integendeel

Reageren
    Kristy

Tineque, ik herken alles wat je zegt! Ik slik het nu een half jaar en ben 25 oktober begonnen met afbouwen. Van 15-11.25 en zit nu op 7.5mg. Tot nu toe gaat t goed! Zo gauw mogelijk er vanaf. Ik heb een afbouw coach in de armen genomen. Zij begeleid me goed ( de afbouw apotheker )
    Ik ga dit middel in 8 weken tijd afbouwen.. de laatste stappen rustig aan. Sterkte!

Reageren
    Ikke

Hoe gaat het nu?
    Ik gebruik Mirtazipine nu 2 jaar, 15 mg.
    Ik wil graag stoppen omdat ik misselijk ben.
    In de ochtend vooral. Is het jouw gelukt te stoppen?

Reageren
    Mauriks

Ik heb 15mg geslikt en daarna 3 dagen 7,5 mg .De hh gaf aan dat je dit niet hoefde af te bouwen en zo mocht stoppen
    Ik ben 23xmaart gestopt en nu 5-4 rare buikpijn , enorm misselijk over de dag .S,nachts heb ik geen klachten .Ik ben best een hypogonder dus haal me van alles in mn hoofd en google is mn slechtste raadgever.Nu ik hier de ervaringen lees denk ik zou het toch gewoon ontrekking zijn van dit middel ?

Reageren
    John (moderator)

Hoe lang heb je dit middel gebruikt?

Reageren
    Mauriks

Ik heb dit bijna 1 jaar gebruikt hielp prima voor mijn spanningshoofdpijn met enkele weken terug ook een kleine stop maar door de spanning op het hoofd weer begonnen , maar liep steeds meer tegen dat afgevlakte en suf gevoel aan
    Ben op 23-3 defintief gestopt en paar dagen later begonnen de klachten van extreem misselijk zo nu en dan naar elke dag meerdere keren en rare buikklachten .

Reageren
    Mauriks

Nu 10 weken na stoppen zonder afbouwen mitrazapine nog steeds maagklachten , spierkrampen rug en zware arm.Soms een dag niks en denk je joehoe het is weg en dan ander moment alle klachten terug.Is dit nog ontrekking.Van de huisarts mag ik dit niet meer zeggen omdat het niet kan zegt ze .

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk te zeggen of dat nog onttrekkingsverschijnselen zijn. Je zou eens naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor de spierklachten. Wellicht hebben ze een andere oorzaak

Reageren
    Michel

Mauriks het zijn wel degelijk aanhoudende klachten van de mirtizapine.

Ik kamp er al jaar mee slapenloosheid
    Meerdere keren geprobeerd te stoppen
    Zonder positief resultaat
    Je raakt er aan verslaafd om je zonder mirtizapine niet normaal slaap terug krijgt
    Bijwerkingen blijven aan houden
    Ook bij lage hoeveelheid 3,75gm voor de slaap
    Bij het stoppen 2maanden klachten blijven aanhouden
    En slaap word niet stabiel hoog uit 2a3 uur dus moest weer beginnen

Artsen zeggen allemaal kan niet van lage dosis van 3,75gm
    Ik verga echt van de klachten
    Ben een stevige kerel gespierd sportief
    Door deze medicatie kan ik amper sporten en werken is al onmogelijke opgave deze medicatie heeft mij kapot gemaakt
    Maar kan wel degelijk iedereen die er mee kampt
    Hebben de zelfde klachten over gehouden
    Ik denk dat de huisartsen bang zijn om ze iets voor geschreven hebben wat rotzooi is waar je blijvende klachten van houden
    Mijn klachten sufheid zo erg dat je bed amper uit kan komen
    overal spierpijn.

Ik vind dat het verboden moet worden
    En dat het in het nieuws moet komen
    Zijn veel mensen die met deze klachten kampen en wij worden weg gezet of dat het niet kan maar ieder kampt met de zelfde klachten dit middel maakt je kapot
    Voel me echt of je de afgrond in word geduwd zo erg word je aan getast

Je zou denken met de technologie van tegenwoordig dat ze iets kunnen uitvinden voor slapenloosheid zonder bij werkingen maar sinds ik dit gebruik ben ik echt een frak geworden kan bijna niks meer.

Hoop dat hier aandacht voor komt wand ga er echt aan onder door en niet gezet word dit zijn serieuze blijvende klachten en is heel zwaar leef met de andere mensen mee hoe pittig zit is❤️

Reageren
    Martine

Dit is 3 de poging om van de rotzooi af te komen. Kreeg 10 jaar geleden dit voorgeschreven al middelnom maag te ontspannen omdat ik geen eetlust had na sterfgeval deze arts heeft mij nooit verteld dat dit een AD was en eigenlijk een sterke histamineremmer. Nu zit ik na bijna een jaar in hele kleine stapjes van 3.75mg begonnen vast op 0.50mg. Ik hen totaal geen eetlust meer veel slijmen en hoesten en altijd misselijk. Dit zou komen door histamine die nu vrijkomt doordat 10 jaar alle histamine geblokkeerd werd. Ik hoop omdat ik nooit histamineprobleem gehad heb mijn lichaam zich nog gaat herstellen wat een nachtmerrie en dan staat er bij Mirt is niet verslavend……

Reageren
    Suus

IK GEBRUIK NU 3 WEKEN 15 MG MIRTAZAPINE DE PIJN OP MIJN SPIEREN ZIJN AFSCHUWELIJK VOORAL MIJN RUGSPIEREN IK GA TERUG NAAR 7.5 MG EN DAN VOLLEDIG STOPPEN.

Reageren
    Kim

@Michel

Ik heb mirtazepine zo’n 9 maanden gebruikt 7,5 mg voor het slapen maar omdat ik zo ontzettend aankwam vooral mn buik geb ik de pil een paar weekheid gehalveerd en nu 5 weken eraf maar ik ben ontzettend suf en moe overdag misselijk hoofdpijn naar wakker worden en duizelig. Ik sport dagelijks puur ook voor afleiding maar voel me gewoon nog beroerd arts zegt dag dat niet mogelijk is met zo’n lage dosering. Maar ik heb dit sinds ik gestopt ben. Ik heb voor de nacht nog 5mg diazepam ivm angst om te slapen maar ook deze wil ik langzaam af gaan bouwen. Ik weet niet of het nou tussen m’n oren zit dat ik zoveel klachten heb omdat de arts aangeeft dat dit niet ‘gewoonlijk’ is.

Reageren
    Maurice

Nu ik dit allemaal lees wil ik eigenlijk ook stoppen
    Gebruik het nu 3 weken ivm ernstige tinnitus
    Volgens mij is het nu nog niet te laat denk ik. Ik gebruikte 5 ng en nu 7.5 maar merk nu al terugval.
    Zit nog in afbouwen van clonazepam.
    Bijna klaar hiermee.
    Maar zit ook maar te denken mirtazapine af te gaan bouwen.

Wat is jullie advies als ervaren gebruikers?
    Gr M

Reageren
Reageer op: Mirtazapine afbouwen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.