Zoeken Vraag het forum

Vitamine D

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag

Ik moet dagelijks Fultium 800 vitamine D innemen. Apotheker zei het best innemen tijdens of na maaltijd omdat het beter opneembaar is. Ik doe dit altijd maar ben het een paar keer vergeten omdat ik dan buiten was of in mijn tas zat en als ik met mensen eet vergeet ik het dan. Ik neem het dan in wanneer ik door heb dat ik het vergeten ben, soms wel 2u na maaltijd. Vandaag bijvoorbeeld rond 14u gegeten, om 16u een yogurt genomen maar pas om 19u doorgehad dat ik het vergeten was, was aan het twijfelen of ik het zou nemen omdat ik het morgen dan ook weer om 19u moet nemen (anders is het minder dan 24u is mijn redenering dan). Alsnog genomen. Nu vraag ik me af of het kwaad kan om het niet tijdens maaltijd te nemen en of ik het morgen dan weer op hetzelfde tijdstip moet nemen, of maakt het niet veel uit als ik het niet om dezelfde tijdstip neem.
    Als ik het vergeet te nemen, moet ik het gewoon niet meer nemen dan tot volgende dag of alsnog wel innemen?
    Ben wel bang voor teveel vitamine D omdat het blijkbaar toxisch zou zijn. Ik dacht misschien om het morgen te skippen zodat ik overmorgen weer tijdens maaltijd kan nemen en niet zo laat.
    Ik neem daarnaast ook pocosyl (supplementen voor bloedsuiker)

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vitamine D is niet toxisch! Gewoon iedere dag nemen. Als je ze een keer vergeet eet dan gewoon iets en neem ze alsnog.

Reageren
    Anoniem

Ik kan het morgen dan ook gewoon om 14u nemen al heb ik het vandaag om 19u genomen? Aangezien er geen 24u tussen zit denk ik dan dat het nog hetzelfde dag is? Dus neem ik dan 2 per dag… Of werkt het niet op die manier

Reageren
    John (moderator)

Dat is geen probleem

Reageren
Reageer op: Vitamine D
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.