Hoi hoi,
Misschien een lastige vraag maar ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik ben opzoek naar medicatie tegen overprikkeling maar vind het lastig iets passends te vinden.
Al ruim een half jaar zit ik thuis vanwege een (vermoede) zenuwcompressie in mijn nek. Hierdoor last van o.a. extreme duizeligheid en overprikkeling, wat ervoor zorgt dat ik geen stap buiten de deur kan zetten. De zenuwcompressie heeft invloed op de manier waarop mijn hersenen signalen ontvangen en verwerken, zowel van binnenuit als buitenaf. Mijn hersenen raken overbelast bij het verwerken van alle externe prikkels. Uiteraard moet de oorzaak aangepakt worden maar daarvoor moet er eerst een scan gemaakt worden en dat lukt nu niet.
Om onderzoek uit te laten voeren heb ik medicatie nodig maar ik ben hier terughoudend in vanwege alle verhalen omtrent bijwerkingen/afbouwen etc. Nu toch een afspraak met een psychiater omdat ik lees dat antidepressiva zou kunnen helpen mijn symptomen te verminderen. Maar ik ben erg gevoelig dus bang dat ik veel bijwerkingen krijg.
Mijn neuroloog wil rispirodon voorschrijven maar dit is een antipsychoticum dus zou niet direct mijn eerste keuze zijn.
Nu is mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft met de klachten waar ik mee loop en/of medicatie bij overprikkeling. Wat zou mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!