Zoeken Vraag het forum

Benzodiazepine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gerard

Hallo ik ben een tijdje geleden opgenomen geweest ik ben 39 jaar en 20 jaar alcoholist geweest waarvan 15 jaar heel zwaar had niet lang meer te leven paar dagen ik ben door 3 keer een zwaar insult en dilierium weten te stoppen met behulp van professionele hulp heb in het verleden heel veel meegemaakt heb meervoudig ptss en nog meer psychische klachten kreeg vroeger toen ik 15 was al oxazepam 50 mg en prozak later seroxzat  en toen ik 18 was ook in aanmerking ge komen met temazepan om te kunnen slapen de anti depresieva heeft niet lang geduurd werkte averechts ben toen aan de alcohol gegaan heb drugs gebruikt vaak in gezelschap nu gebruik ik 13 jaar geen drugs meer nu even terug naar de benzo’s ik heb laatst in een afkick kliniek gezeten ik slikte 200 mg oxazepam 40 mg diazepam 20 mg temazepam 15 mg zoplicone en 10 mg zoplidem en 5 milligram melatonine per dag dus in plaats van alcohol ging ik naar de benzo’s om het zelfde effect te krijgen maar alcohol maakt alles kapot dus na 2.5 jaar zoveel benzo’s per dag heb ik me laten opnemen kreeg van de verlavingsarts te horen dat hij dit nog niet eerder had gezien zoveel pillen en nog gewoon functioneren maar slapen ging ondanks de medicatie niet de hele nacht door in de kliniek werd ik op maar liefst op 160 mg diazepam gezet per dag en dat de eerste 4 dagen toen 5 dagen later 20 mg en gelijkelijk heb ik er 7 weken 160 mg opgebouwd tot nul ik heb toen Nozinan fenergan gekregen omdat dat niet verslaafd is maar dat is een soort antipsichotica werkt wel om te slapen maar je bent een zombie de volgende dag weet nu niet meer wat te doen ik ben voor mijn problemen zo vaak opgenomen in de pshiciatrie kan niet meer drinken benzo’s is geen oplossing voor lange tijd ik ben heel erg verslaafd nog steeds heb al zoveel met psychologen en psychiaters te maken gehad maar die wijzen me toch weer naar het zelfde pad heeft iemand misschien een goede tip voor mij om rust in mijn leven te krijgen zonder middelen kan met mijn problemen niet zo in het leven staan zoals het hoort te zijn heeft er iemand misschien een goede tip of raad alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Overmatig alcoholgebruik doet heel veel vervelende dingen met je lichaam. Zo zorgt het ook voor tekorten aan diverse voedingsstoffen, waaronder vitamine B, zink en magnesium.

Benzodiazepinen, antipsychotica en antidepressiva werken remmend op de aanmaak van melatonine en zorgen ook voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. Benzo’s  onder andere aan vitamine B.

Wat kan helpen is allereerst zorgen voor volwaardige voeding, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Beter dus ook een bakkie thee zonder suikers.

Daarnaast gebruik van bepaalde vitaminen, mineralen en vetzuren, eventueel aminozuren. Stofjes als magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3 kunnen, samen met tryptofaanrijke voedingsmiddelen, helpen allerlei neurotransmitters te reguleren. Ook carnitine helpt de aanmaak van melatonine. Ook kan het goed zijn om je lichaam en lever te ontgiften van alle alcohol en medicijnen. Kambo werkt sterk ontgiftend en sluit de receptoren, waardoor minder verslavingsgevoelig. Een orthomoleculair therapeut zou je kunnen helpen met het lichamelijke stuk. Wel kan je daarnaast nog hulp nodig hebben voor de emotionele problemen maar ik begrijp dat je al veel hebt geprobeerd. Ook kijken wat je zelf nog kan doen, wat jou helpt. Misschien yoga ofzo.

Reageren
Reageer op: Benzodiazepine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.