Zoeken Vraag het forum

Diazepam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Boby

Hoi,ik ben 4 jaar benzo verslaafd geweest heb ook lang diazepam geslikt ben nu  bijna 3 maanden,

clean maar er komen nu veel emoties te boven en nog meer belemmeringen in het dagelijks leven,

mijn vraag is kan ik nu 5 mg per dag gaan slikken om in ieder geval wat druk van de ketel af te halen

slapen gaat nu ook slecht.. groetjes Boby

2 reacties
    Reageren
    Catootje

Benzo’s remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen. Bij het afbouwen/stoppen kan je dit extra voelen, wat aanleiding kan zijn om weer te gaan gebruiken. Op die manier houden ze je verslaafd.

Als je je lichaam ondersteunt met evenwichtige voeding en diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren die de aanmaak van allerlei neurotransmitters helpen te verbeteren, kan dat schelen, ook in het slapen. Denk aan stofjes als magnesium, vitamine B en D en omega 3. Ook natuurlijke middelen als 5htp of theanine kunnen helpen om je weerbaarder te voelen en beter te slapen. Ook carnitine verbetert de melatonineaanmaak.

Reageren
    _87_

Hoi Boby,

Ik zou proberen geen Diazepam of andere benzo meer te nemen. Heb je je gebruik geleidelijk afgebouwd?

Een aantal tips,

Zoek hulp van een psycholoog

Zorg voor voldoende rust maar zoek ook de buitenlucht op.

Eet voldoende fruit, bananen! Kiwi’s ed.

Eet kersen, of neem een supplement Body calm Sleep of Daytime

Eet walnoten en lijnzaad

Drink veel water

Neem magnesium Citraat.

Succes.

Reageren
Reageer op: Diazepam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.