Home / Medicijnen / Bijwerkingen
Kan bijwerkingen van medicatie ook blijvend zijn? Dus als je medicijn slikt je krijgt bijwerkingen, en dat de bijwerkingen nooit meer over gaan dus dat het wat met je lichaam
heeft gedaan.
kan dat, is dat mogelijk?
Dat is niet erg waarschijnlijk. tenzij je verkeerde medicijnen gebruikt
bedankt Tandor.
ik stel deze vraag omdat ik vorige jaar van mijn HA pantoprazol kreeg.
eerst slikde ik omeprazol maar hielp niet. Toen kreeg ik Pantoprazol en de apotheker vertelde me 2x in een keer 1 week lang en dan 3 weken normaal 1x per dag.
nu zie ik bij de bijschrving geen dubbele dosis?
sinds dien heb ik klachten zoals zwarte streepjes zien, vermoeidheid enz. het begon bij slikken van 2x in een keer.
daarom dat ik deze vraag stel of het door dat kan omdat het toen begon, alsof mijn heel DNA is verstoord ofzo.
( ik had dit vraag al eerder gesteld alleen kon ik het niet terug vinden, heb ik mijn antwoord ook niet gezien dus )
alvast bedankt!
nee klopt ik bedoelde het niet letterlijk excuses. maar als ik een voorbeeld moet geven lijkt het alsof mijn hele ‘ systeem van lichaam ‘ is verstoord omdat ik misschien 2 pantoprazol 40 mg in een keer heb geslikt 1 week lang?
of kan dat niet, dat ik zulke nare klachten van heb overgehouden door teveel pantoprazol in een x ofz?
bedankt voor je snelle antwoord
Maagzuurremmers zorgen, net als de meeste medicijnen, voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam, waaronder Q10, vitamine B12, vitamine A, D, E en K en ijzer. Op internet kan je hier meer over vinden. Veel mensen hebben juist een tekort aan maagzuur, wat een slechtere spijsvertering geeft, waardoor de boel kan gaan branden. Maagzuurremmers zorgen voor nog minder maagzuur. Bij langdurig gebruik aantasting van je darmflora door de veranderde zuurtegraad, waardoor je tekorten kan krijgen aan eigenlijk alle voedingsstoffen.
Kortom, zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon met zo min mogelijk geraffineerde producten. Verder voldoende vezels. Ook voor aanvulling van stofjes zorgen om je lichaam te helpen weer te herstellen, zodat klachten minder kunnen worden.
@catootje
ja dat kan maar bij een bloedonderzoek heb ik geen tekort aan, dus volgens mijn huisarts kan ik me niet zo voelen terwijl ik geen tekort aan dat vitamines hebt.
dat klopt tog Tandor? Ookal slik ik het ik heb geen tekort aan vitamines en mineralen volgens mijn HA
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!