antidepressiva en relatie

Een tijdje geleden heeft mijn vriendin een kleine burnout gehad toen heeft de dokter vastgesteld dat ze depressief was. ze kreeg antidepressiva en nog iets van de dokter en dit is ongeveer een half jaar geleden maar ze slikt het nog steeds.

Dit was eigenlijk het moment dat mijn realtie achteruit ging. Ze praat minder met mij, ze zegt soms dingen en als ik vraag waarom wordt ze boos, geen zin in sexueel contact kortom het lijkt ineens of ze een heel ander persoon is. Bijna alsof ze geen realtie meer wil, maar als ik er naar vraag zegt ze dat er niks aan de hand is.

kan er een verband zijn tussen hoe ze is en de antidepressiva?

Reageren

Dat zou door de depressie kunnen komen en ook door de medicijnen. Er zijn medicijnen die de emoties en gevoel afvlakken

Reageren

Kan met burn out en met medicatie te maken hebben. Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. Plus dat ze je neurotransmitters op een kunstmatige manier reguleren. Zelf in een ver verleden ervaren dat ik mezelf niet was met medicatie. En eigenlijk is een burn out niet het zelfde als een depressie.

Reageren

Mijn ervaring is, dat het gebruik antidepressiva in veel gevallen relaties 'onder druk kan zetten'. Daarnaast kan afbouwen, zonder de juiste begeleiding de relaties ook flink onder druk kunnen zetten. Dit laatste heb ik doorgemaakt. En dat is heel klote.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: antidepressiva en relatie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe