Imodium

Ik heb eens een vraagje. Tegenwoordig heb je Imodium instant. Met als bestandsdeel Loperamide. Maar tegenwoordig heb je ook apart de medicatie: loperamide EG. Wat is het verschil hier bij en welke werkt het beste?

Reageren

Alle twee hetzelfde werkzame bestanddeel. Imodium is een merknaam

Reageren

en hoeveel imodium zou je moeten nemen om 3 dagen niet naar het groot toilet te hoeven? Ik ga op reis en heb altijd last van dunne stoelgang..

Reageren

De gebruiksaanwijzing opvolgen.

Reageren

Je kunt die pillen niet zo gebruiken dat je 3 dagen niet naar toilet hoeft. Dat is slecht en gevaarlijk voor je darmen.

Reageren

Hoezo is dat slecht voor de darmen wat gebeurt er dan? Ik neem nu ook vaak imodium.. anders moet ik continu naar het groot toilet , met dunne stoelgang..

Reageren

Als je daar zo veel last van hebt, met je met die klachten naar de huisarts gaan.  Er zal dan gekeken moeten worden, waar het vandaan komt. Als je loperamide zo blijft gebruiken, zullen de klachten alleen maar erger worden.

Reageren

ik ben daar al een paar keer geweest. Maar niemand kan me helpen 🙁 er wordt steeds gezegt dat ze niks vinden... ik weet echt geen raad meer pf

Reageren

Ben je ook bij de MDL-arts geweest?

Reageren

jaa daar heb ik het over. Die vinden niks...

Reageren

Hoezo ben je? Heb je veel stress of spanningen? Eet je gezond? Gebruik je veel suiker in bijvoorbeeld frisdranken?

Reageren

ik ben 19. Heb voor het minste enorm veel stress... maar weet hier geen raad mee... ik heb een gluten en lactose intolerantie dus buiten dat eetik wel gezond.. maar aventoe ook eens frietjes ofso... en ja ik drink nu al een tijdje cola zero maar eet wel veel snoep

Reageren

maar aventoe ook eens frietjes ofso… en ja ik drink nu al een tijdje cola zero maar eet wel veel snoep   Als je al een gluten en lactose intolerantie hebt, cola drinkt en veel snoept, is van gezond eten geen sprake.   Je zult toch heel goed moeten opletten wat je eet en drinkt. En als je dan ook veel suikers en zoetstoffen gebruikt, is het niet raar dat je voortdurend diarree hebt.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Imodium

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe