- Ik7 juni 2017 om 12:10
Sinds januari vorig jaar slik ik ritalin wegens ADD. Ritalin heeft mijn wereld geopend, alles ging beter en zelfs mijn IQ is er een stuk hoger op geworden. Vanmorgen kreeg ik de uitslag van een ECH holter (hartkastje voor 2 dagen) dat ik door de ritalin een zodanige hartritmestoornis heb ontwikkeld dat ik z.s.m. moet stoppen met de ritalin en een afspraak moet maken bij de psychiater. Psychiater krijg ik niet te pakken, morgen maar weer daarvoor naar de huisarts bellen voor een afspraak i.v.m. psychiater want ze hebben nu geen plek meer.. nu is mijn punt.. ik zit gelijk in de rouw daar ik zo snel mogelijk met de ritalin moet stoppen ondanks dat het compleet mijn leven heeft veranderd en ik niet meer terug wil en kan naar hoe ik hiervoor was.. is er iemand die hier ervaring mee heeft, of dat er nog andere alternatieven zijn? Zal nml nog wel een poosje duren voor ik daadwerkelijk bij een psychiater zit.. maar voor nu zit ik er doorheen..
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juni 2017 om 13:23Dit valt toch onder de categorie spoedgevallen…en huisarts moet daar ruimte in zijn afsprakenplan voor hebben. Heb je vandaag de huisarts al gebeld? Â Is de psychiater helemaal niet te bereiken?
ReagerenIk7 juni 2017 om 13:39Nee.. de huisarts gaf mij mee dat ik een afspraak moest maken via het ggz bij de psychiater. Via de psycholpog van het ggz hebben ze toendertijd samen met de huisarts de ritalin opgestart daar er voor mij geen mogelijkheid was naar de psychiater van het ggz te gaan daar het veel te ver weg was. Ik heb vanmorgen met 2 verschillende locaties van het ggz contact opgenomen en die vermelden dat dit via deze weg niet mogelijk is en dat dit zoizo met een verwijsbrief moest. Weer huisarts gebeld, de standaard onvriendelijke assistente aan te lijn. Nee hoor mevrouw, u moet echt morgen ochtend om 8 uur maar weer bellen want dan gaan de plekjes weer open (oftewel dan kan je pas weer afspraken maken) dus ik kan nu even helemaal niks..
ReagerenJohn (moderator)
7 juni 2017 om 13:49Je moet je  niet laten afschepen door de assistente.  Ze kan minimaal nu een afspraak voor morgen maken. En als de huisarts er is, zou je eigenlijk vandaag nog bij de huisarts terecht moeten kunnen.
ReagerenIk7 juni 2017 om 13:57Vriendelijk bedankt voor de reactie!! Ik ga er achteraan..
Reageren