- Lotte1 november 2016 om 13:49
Hii,
Voor school doe ik met een klasgenoot onderzoek naar ritalin (methylfenidaat). Ik kan er op internet weinig over vinden, vooral het algemene.
Ik zou graag willen weten wat het precieze effect is van methylfenidaat, welke stofjes het activeert in de hersenen en via welke weg etc. Graag alles zo gedetailleerd mogelijk.Ook willen wij graag weten wat het effect is als je geen ADHD of iets hebt, of dat dan anders is, stuurt het die stofjes dan niet aan?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 november 2016 om 14:01Met een beetje googlen kom je een heel eind
https://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat
Reageren
Hier kun je alle informatie vindenLotte1 november 2016 om 16:23John (moderator)
1 november 2016 om 16:53Ik zou graag willen weten wat het precieze effect is van methylfenidaat, welke stofjes het activeert in de hersenen en via welke weg etc. Graag alles zo gedetailleerd mogelijk.
dit staat toch echt beschreven in de link die ik stuurde
Daarnaast staan er in de voetnoten nog links met specifiekere wetenschappelijke informatie.
Ik kan hier via het forum echt geen masterclass methylfenidaat gaan geven. Je zult toch zelf even op zoek moeten
Als je het gebruikt wanneer je geen ADHD hebt zou je het kunnen vergelijken met het gebruik van speed. Er komt ter veel dopamine in de hersenen vrij. De beschreven bijwerkingen (in de link) zijn daar dan een gevolg van.
Reageren