Zoeken Vraag het forum

Na griep nog lang misselijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Alle bovenstaande verhalen zou ik zelf geschreven kunnen hebben. Een week erg ziek geweest met overgeven en diarree. Het is nu 5 weken later en ik ben erg moe en met vlagen erg misselijk, vooral in de ochtend. Heb bloedonderzoek, ontlastingonderzoek en urine onderzoek gedaan bij de huisarts maar alles ziet er goed uit. Inmiddels word ik er een beetje moedeloos van. Iemand een idee wat dit kan zijn? Of iemand tips?

Aurora91

Misschien dat de maag toch nog wat geïrriteerd/ontstoken is? In samenspraak met de huisarts misschien een maagbeschermer bespreken? Dan kan de maag zich herstellen/tot rust komen.

Reageren
    Muus

Ik heb vorige week buikgriep gehad, ben weer beter maar blijf misselijk. Eten gaat wel goed maar de zin aan eten is er niet. Ik moet bewust iets eten. Het is er de hele dag en als ik plat lig is het erger. Heb nu extra kussen in bed.
    Hebben de mensen die hier eerder over schreven nu geen klachten meer?

Reageren
    Tina

Hier vorige week een buikgriep gehad. Man en dochter overgegeven maar ik niet. Constant zo misselijk en gevoel dat ik over moet geven maar er komt niks.. zelfs niet na vinger in mijn keel (wilde van dit misselijke gevoel af). Inmiddels bijna 3 kilo lichter… maandag naar huisarts geweest en die heeft me omeprazol 40 mg voorgeschreven 1 a 2x per dag. Met vlagen gaat het beter maar soms komt de misselijkheid echt flink terug…. zelfs met 2 omeprazol. Ook slik ik nu een probiotica. iemand nog ideeën? Hoe lang duurt dit nog?

Reageren
    anoniem

Hey, ik heb precies hetzelfde nu als enkele mensen hier voor mij. Ik vraag me af hoe snel het bij jullie uiteindelijk wegging?

Reageren
    Queen

Na een heftige griep, blijf ik maar moe en een licht misselijk gevoel. Ik heb het idee dat na Corona dit speelt. Als ik ziek ben, veel hoofdpijn en misselijkheid.

Reageren
    anoniem

Ik reageerde hierop op 12 februari 2024 en wil ondertussen even updaten hoe het gaat, mocht er iemand het zich afvragen. Ik ben dan naar de dokter geweest en het blijkt een maagontsteking te zijn. Hiervoor krijg ik nu medicatie die ik 4 weken moet nemen. Gelukkig gaat het ondertussen al eens stuk beter, af en toe krijg ik nog eens een vlaag van misselijkheid maar dit gaat vrij snel over. Hopelijk heeft iemand hier iets aan, veel beterschap alvast!

Reageren
    V

Hallo,

Ik heb nu al een jaar lang last van misselijkheid. In het begin zei de dokter dat het kwam door overspannenheid omdat je geest en lichaam met elkaar verbonden zijn, kan het een verband zijn als je je mentaal niet in orde voelt dat het terug slaat op je buik. Vervolgens na 3 maanden weer contact opgenomen en aangegeven dat ik dit toch wil laten nakijken. Bloed onderzoek gedaan en ontlasting laten nakijken. Bloed bleek goed alleen ontlasting gaf aan dat ik een buikvirus had. Dubbele antibiotica voor gehad die ik een week moest slikken en maagbeschermers die ik een maand moest slikken. Probleem leek verholpen, alleen nu na 2 maanden lijkt de misselijkheid weer terug te komen. Weer dagelijks last van misselijkheid.

Weet iemand hoe je hier vanaf komt? Want ik heb bij voorgaande reactie nog bij niemand gelezen die van het probleem af is.

Reageren
    Suus

@V

Ga terug naar je huisarts en vertel daar dat je weer klachten hebt.
    Dan kan je huisarts bepalen hoe verder te handelen en ook in je dossier optekenen dat je klachten terug zijn.
    Koppel je dit niet terug, denkt je huisarts dat je klachtenvrij bent en de eerdere behandeling dus afdoende geweest is.

Reageren
    Alias

Hii, hoe is dit afgelopen?

Reageren
    E

Hallo,

Ik heb vorig jaar de buikgriep gehad en wordt nu al bijna een jaar elke dag misselijk wakker. Boer veel lucht op de hele dag door, maar in de avond voel ik me het beste. Het wordt erger als ik heftige emoties ervaar. Ik kan wel eten maar eet minder, sla tegenwoordig wel ontbijt over of eet het later.
    Laten testen voor een maagbacterie, negatief. Heb een gastroscopie gehad, niks gevonden. Ze zeiden, ja aerofagie, je slikt teveel lucht in met eten en drinken.
    Oke naar logopedist, o leuk die zit door al haar hulp heen na een paar maanden (geloof niet dat dit het probleem is).
    Dan naar orthopeed, helpt beetje, zegt dat alles bij mn spijsvertering vast zit en probeert het was losser te maken. Verwijst me door naar een mesoloog (o.a.chinese geneeskunde) en die komt ook tot de conclusie dat met spijsvertering ontregeld is. Er wordt waarschijnlijk te vroeg in het proces gassen aangemaakt. Dus zit nu aan de natuurlijke supplementen. Denk dat het nu misschien iets beter gaat, maar vind het moeilijk om te zeggen aangezien ik op dit moment niet veel prikkels meemaak aangezien ik al lang thuiszit vanwege een voet operatie.
    Zat net op tiktok en kwam iets tegen genaamd sibo, mijn buik is niet heel opgezet maar is het misschien waar om verder op in te kijken.

Deze thread is al best oud maar zou heel fijn zijn als iemand ooit een antwoord heeft gekregen op wat er nou precies mis met je en en hoe je het hebt aangepakt.

Reageren
    Anoniem

Ik heb deze klachten al bijna een jaar na 2 keer erge buikgriep te hebben gehad net hoge koorts is december 2024.
    Bij mij is ook alles onderzocht tot echografie en maagonderzoek (geen pretje). Er kwam niks uit. Kerngezond.
    Omdat ze niks konden vinden en ik ten einde raad was ben ik doorgestuurd naar een hypnotherapeut. Tot nu toe heeft dat geen effect.
    Wel zelf wat proberen te veranderen in mijn dieet. In eet nu lactose vrij. Geen producten die melk of boter bevatten. Dit lijkt, ondanks dat ik af en toe nog wel dagen erg misselijk ben, wel te helpen. Met name in mijn energielevel. Ik kan weer wat meer aan.

Maar ik weet hoe moedeloos je hiervan kan worden. Tot het depressieve aan toe. Want als er geen oplossing is….wat moet je dan?

Jelevenlang misselijk is echt een marteling die sommige mensen noet begrijpen. Misselijk zijn went niet.

Reageren
    E

Ik had ong een jaar geleden gereageerd. Het gaat gelukkig iets beter met me. Regelmaat met eten helpt heel erg, mn eetlust is nog wel steeds minder maar heb soms zelfs plezier weer met eten. Wat ik denk dat mij heel erg heeft geholpen is naar een mesoloog gaan. Met de natuurlijke supplementen die ik slik kan ik iets beter door het leven gaan. Eens in de 3 maanden naar de osteopaat helpt ook. Beide worden helaas niet vergoed, maar je moet er wat voor over hebben als je ten einde raad bent.

Ik heb nog wel moeite met hevige emoties, want die activeren de misselijkheid, niet alleen negatieve emoties zoals angst maar ook als ik ergens zin in heb en enthousiast ben. In mn eentje van huis gaan en ergens uitgebreid eten vind ik nog erg lastig aangezien ik nooit zeker weet hoe ik me ga voelen, want ik moet ook nog weer naar huis. Daarom heb ik wat angst problemen met alleen reizen, voornamelijk met het OV. Maar daar maak ik elke keer ook weer kleine stapjes verder mee.

Traditionele artsen hielpen me niet verder en zo ben ik zelf verder gaan zoeken. Jij kent je lichaam het beste en weet als er iets niet goed is.

Het probleem is nog steeds niet opgelost, ik hoop dat ik hier niet de rest van mn leven mee rond moet lopen want daar wordt je toch depressief van. Ik heb nog steeds af en toe heel slechte dagen, dat maakt het allemaal niet makkelijker

Reageren
Reageer op: Na griep nog lang misselijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.