Zoeken Vraag het forum

Griep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraagje over de griep.

Het zit zo: aan het einde van de lente ben ik spontaan heel griepachtig geworden. Misselijk, duizelig, koude rillingen, verstopping. Zo koppig als ik ben, ben ik toen gewoon doorgegaan met mijn dagelijks leven. Heen en weer fietsen naar mijn werk, gewoon vettig en ongezond eten, noem maar op. Uiteindelijk werden de klachten zo opvallend en hinderend dat ik uiteindelijk beter gehandeld heb ermee.

Nu is het alweer september en nog steeds heb ik last van meerdere symptomen. De voornaamste zijn maagklachten. Dit gaat van aanhoudende misselijkheid (soms na het eten maar ook wel eens op een lege maag), naar pijn in de maagstreek (een kloppend gevoel, een stekend gevoel). Daar komt ook nog wel bij dat ik me heel zwak voel. Traplopen is al teveel. Gooi daar dan nog wat hoofdpijn en vermoeidheid bovenop en je hebt mijn huidige situatie al maanden lang.

Nu had ik ook lang last van maagzuur maar met voedingsadviezen heb ik dat weten te bestrijden. Eet nu heel gezond en zo gevarieerd mogelijk, terwijl ik niet probeer mijn maag te belasten. Ik val nu ook wel geleidelijk af, ben nu ver onder een gezond gewicht geraakt.

Nu denk ik dat ik maanden geleden door niks anders was geraakt door een griepje. De symptomen herken ik wel uit andere keren dat ik een griepje had, namelijk. Ik loop nu echter al maanden rond met deze klachten en wil er graag vanaf. Heb allerlei onderzoeken gedaan en naar de dokter geweest en die hebben geen idee. Alles ziet er goed uit, geen H Pylori, geen galblaasaandoening, maag en darmen klinken en voelen goed…

Kan het zijn dat dit alles na zo lang nog blijft hangen of kan het wel gewoon iets anders zijn dan dat? Mijn gezondheid was er sowieso al op achteruit gegaan de afgelopen jaren door ongezond leven. Ik merkte dat ik steeds extremer ziek werd, vorig jaar merkte ik dat ik zelfs steeds vaker last had van ziek zijn. Zeker het laatste jaar heb ik heel ongezond geleefd: weinig groente/fruit, veel zoute snacks en chocoladekoekjes, veel frisdrank.

Kan het zijn dat het na zo lang nog steeds aangehouden is? Kan het zijn dat heel mijn lichaam erdoor verstoord is geraakt, dat het virus wel weg is maar de symptomen niet? Of is dat allemaal onzin en is dit een serieuzere zaak?

Ik zoek al heel lang naar een uitweg want eten wordt steeds moeilijker. Spijsvertering en maaglediging lijkt weer goed te lopen (wat het een tijdje niet deed) door gewoon weer een goed eetpatroon op te bouwen, maar ik blijf last hebben van alles en heel het leven wordt hierdoor aangetast nu. Ik blijf naar de dokter gaan maar daar krijg ik geen antwoorden.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo antwoord op te geven.
    Ga in ieder geval terug naar de huisarts en vraag om een verwijzing naar de MDL arts voor verder onderzoek

Reageren
Reageer op: Griep
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.