- anoniem15 juni 2018 om 20:45
Twee maanden geleden heb ik vermoedelijk buikgriep gehad (ik denk dat ik wellicht iets zou kunnen hebben gegeten dat al bedorven was en dat niet door had). Ik had 5 dagen lang last van waterige diarree en moest constant overgeven. Hierdoor heb ik 2 dagen helemaal niets gegeten (wel water gedronken, ook al kon ik ook dat niet binnenhouden) en de overige dagen leefde ik op kale sneetjes brood en crackers. Na die 5 dagen complete malaise in bed stopte het, maar heb me nog twee weken lang extreem suf gevoeld.
In deze afgelopen twee maanden heb ik vermoedelijk ook een keelverkoudheid opgelopen waarna ik bovendien na de eerste week een neusverkoudheid erbij kreeg. Ik heb twee weken lang de longen uit mijn lijf gehoest en dat ging tot overgeven aan toe. Normaliter ben ik na een week vrijwel van mijn verkoudheid af, maar deze verkoudheden hebben bij mij beide twee weken geduurd, en omdat ze elkaar overlapten ben ik 3 weken lang goed verkouden geweest. Ik geef de schuld aan een verzwakt immuunsysteem door de toen nog vrij recente buikgriep. Maar dan komt nu het vreemde (of misschien is het niet heel vreemd, maar wel voor mij aangezien ik nooit ziek ben en ook nog nooit zo ziek ben geweest als tijdens deze buikgriep).
Ik maak me heel erg zorgen omdat ik me nog altijd niet 100% voel. Voor de buikgriep poepte ik altijd om de dag. Na de buikgriep elke dag, wat gezond klinkt. Maar het is dat ik het niet lang op kan houden zoals vroeger wat mij stoort, het is vervelend wanneer je niet naar de wc kan gaan en wel moet. Dit gaat echter wel steeds beter en is dan ook niet mijn grootste zorg, simpelweg iets dat mij is opgevallen. Waar ik me voornamelijk zorgen over maak, is dat het kokhalzen en overgeven niet stopt. Sommige dagen hoef ik helemaal niet over te geven, andere dagen opeens wel, terwijl de hoest al is gestopt en de buikgriep al twee maanden geleden is. Het zijn ook geen hele maaltijden en heel soms moet ik ook wanneer mijn maag leeg is en dan komt er alleen zuur naar boven. Ik voel me dan ook niet lekker. Daarnaast heb ik ook het idee dat ik nog steeds een beetje verkouden ben. Als ik namelijk goed snuit is mijn snot soms groen en ik heb constant een brok in de keel van het ophalen van mijn neus. Ook moet ik af en toe nog een beetje hoesten. Ik dacht heel misschien dat het overgeven wellicht zou kunnen komen door het slijm in mijn keel wat niet prettig is, maar bij verkoudheden voor de buikgriep heb ik daar nooit last van gehad. Bovendien eet ik niet zoals voor de buikgriep. Ik eet minder omdat ik sneller vol zit en het soms niet binnen kan houden ook al zijn we twee maanden verder. Ik ben echter niet verder afgevallen (ben twee kilo afgevallen direct na de buikgriep en dat is de afgelopen twee maanden constant gebleven) en ook niet aangekomen. Dat minder eten is trouwens niet erg want ik eet wel genoeg, en voor de buikgriep misschien zelfs een tikkeltje te veel, maar in mijn ogen is het gewoon vreemd dat ik nog steeds niet de oude ben na twee maanden dus vandaar dat ik het even vermeld.
Verder ben ik seksueel actief en ben ik aan de pil. Ik heb overwogen dat ik wellicht zwanger zou kunnen zijn. Maar ik slik de pil heilig (ik vermijd zwangerschap alsof het de pest is) en ik zorg ervoor dat ik het niet uit kots door het te slikken op een lege maag en dat is tot nu toe volgens mij goed gekomen. En rond de buikgriep, wanneer de kans dat de pil niet goed is opgenomen het grootst was, heb ik uiteraard geen seks gehad. Ik ben ook niet aangekomen en ben 22 dagen geleden nog ongesteld geweest (ik slik twee strips door voordat ik een stopweek inlas).
Ik maak de hele tijd geen afspraak met de huisarts omdat er elke keer pas weer over 1 Ã 2 weken plek is en ik zoiets heb van “dan zal het wel voorbij zijn” en het zijn ook geen extreme klachten, het is gewoon vervelend wanneer ze opspelen tijdens ongelegen momenten. Daarnaast ook vreemd omdat ik dus nooit ziek ben en dit een first is. Ik vraag me gewoon af wat er aan de hand is, of dit normaal is en wat ik kan doen om deze klachten te verlichten. Als ik hier geen antwoord op krijg neem ik als nog contact op met de huisarts.
En wie wordt er nou weer zo ziek wanneer het weer nou net zo mooi wordt? Ik.
2 reactiesReagerenvic15 juni 2018 om 20:49overgevoelige maag overgehouden na de buikgriep?
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2018 om 21:46Het zou kunnen dat je toch een bacterie hebt opgelopen. Ik raad je toch aan om naar de huisarts te gaan. En 2 weken wachttijd voor de huisarts is niet acceptabel! Daar moet je gewoon geen genoegen mee nemen.
Reageren