- anoniem25 december 2016 om 17:49
2 Weken geleden heb ik flinke buikgriep gehad met overgeven en diaree, het duurde best wel een tijdje voordat ik weer fatsoenlijk kon eten. Het gekke is, ik heb bijna nooit buikgriep, vorige keer kan ik me al niet meer herinneren .. moet minstens zo’n 10 jaar terug geweest zijn. Een week daarna werd ik verkouden .. neusverkoudheid, maar ik kon toen nog wel goed eten. Nu sinds gisteren is mijn verkoudheid zo goed als over … en opeens werd ik weer misselijk. En dan bedoel ik juist voor het eten, van sommige etensgeuren wordt ik al misselijk (ik ben trouwens een man). Ook vandaag nog een raar gevoel in de maag, weet nou niet of je het misselijk moet noemen of niet maar mijn eetlust was een stuk minder. Vandaag koud buffet gegeten, het eten ging maar langzaam maar toch uiteindelijk wel redelijk wat gegeten. Buikgriep gaat toch wel niet weer opnieuw beginnen mag ik hopen .. je lichaam maakt toch antistoffen aan zodat je niet snel achter elkaar ziek kan worden? Ik heb vooral ook het gevoel dat mijn weerstand nog steeds laag is, sinds een paar dagen heb ik het ook opeens weer snel koud en rillingen.
Of zou er iets anders aan de hand zijn?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 december 2016 om 19:17Het kan toch weer een virusinfectie zijn. Er zijn verschillende virussen die buikgriep kunnen veroorzaken… even afwachten maar
Reagerenanoniem28 december 2016 om 11:51Nu ben ik nog steeds wat aan het sukkelen met mijn maag, niet meer echt misselijk maar nog wel steeds minder eetlust. Ook ‘ruik’ ik bepaalde geuren sterker dan normaal. Normaal vind ik de geur van koffie lekker maar nu ruikt het wat minder aangenaam. Mijn gevoel zegt dat het in de loop van de tijd wel over zal gaan. Maar vroeg me af of het normaal is dat je maag/darmen na de buikgriep eerst weer wat opknappen om vervolgens een terugslag(je) te krijgen (door de verkoudheid waarschijnlijk) ? Ik ben ook nog steeds wat kouwelijker dan normaal, maar heb ook betere momenten. Ik wandel inmiddels elke dag een kwartiertje om toch wat weerstand/vitamine d op te bouwen, maar ik kleed me wel erg goed voor de zekerheid.
ReagerenJohn (moderator)
28 december 2016 om 12:01Het zal vooral een combinatie zijn van de dingen. Mocht je echter toch last blijven houden, bespreek dan met de huisarts de mogelijkheid van een maagbacterie.
Reagerenanoniem8 januari 2017 om 19:05Inmiddels zijn we weer al een tijdje verder.
Ik heb geen koude rillingen meer en het algehele vermoeide gevoel (gevoel van geen weerstand hebben) is ook verdwenen.
Een lange tijd zag ik steeds wit in mijn gezicht maar sinds een week niet meer gelukkig.
Eten gaat steeds beter, kan steeds meer verdragen, al gaat dit wel langzamer dan ik gehoopt had, maar er zit nog steeds verbetering in en kan steeds iets meer eten.
Maar toch kan ik nog steeds niet zeggen dat ik weer 100 % de oude ben wat mijn maag betreft, eerder 80 a 90 %.
Ook heb ik af en toe nog een ‘raar’ gevoel in mijn maag, wat ik zeg maar hoog in mijn keel voel. Niet meer misselijk maar gewoon een soort lichte druk. Dit is ’s morgens t/m een klein deel van de middag het ergst en hoe verder de dag vordert hoe minder ik er last van heb.
Zijn dit nog na verschijnselen van die buikgriep en zal ik het nog even aanzien .. of is dit niet normaal?
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2017 om 19:08Ik zou het nog even een paar dagen aanzien. Als het dan nog niet veel beter is, ga dan even naar de huisarts.
ReagerenOok iemand met buikgriep2 februari 2019 om 05:51Wat een h*ll die buikgriep. Ik heb t ook al heel lang zit er nu midden in. Ik zou lekker naar huisarts gaan meteen ik heb niet meer gewacht want wacht altijd te lang terwijl ik eerder geholpen kan worden. Dan weet je meteen waar je aan toe bent en ben je gauw van dit gezeik af. Vind t verschrikkelijk! Dit is mijn eerste keer buik griep. Heb t gekregen van mijn zoontje en mijn zoontje van de opvang ?. Succes en beterschap !
ReagerenOok iemand met buikgriep2 februari 2019 om 05:52oeps zie net dat dit al jaren geleden is ??
Reageren