Zoeken Vraag het forum

Kan buikgriep zo'n lange nasleep hebben?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Demi1994

7 dagen geleden kreeg ik te maken met een buikgriepje. Ik heb toen de hele avond/nacht op de wc gezeten met een emmer op schoot want het kwam er van alle kanten uit. Ik geef niet snel over, laatste keer was 3 jaar geleden. Dus dan is het echt hardnekkig geweest.

Uiteindelijk is dit gestopt en ben ik langzaam aan weer vast voedsel gaan eten. Dit ging oké, hoefde niet meer over te geven. Had vooralsnog niet echt trek, weinig energie en slapjes maar at gewoon wat ik lekker vond om genoeg binnen te krijgen de afgelopen dagen.

Gisteren stond ik (5 dagen na de buikgriep) weer op met enorme misselijkheid en buikpijn. Kreeg dan ook bijna niks door mijn keel. Ben gewoon gaan werken maar hoefde nog net niet naar de wc te rennen soms. Echt buikpijn, misselijk. Niet aan de darmen (geen diarree etc.) Ik dwing mezelf wel om gewoon te eten, anders wordt het buikgevoel erger door onregelmatig eten enz.

Ik ben misschien een beetje hypochonder, maar kan zo’n lange nasleep van een buikvirusje normaal zijn? Wordt er een beetje wanhopig van dat het al een week duurt.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan. Je kunt het virus ook weer opnieuw hebben opgelopen

Reageren
    Demi1994

Hallo John, ik vind dit zojuist op internet:

“De oorzaak van buikgriep kan zowel een (besmettelijk) virus, bacterie (salmonella) en parasiet zijn. Ik neem echter aan dat we hier spreken over een virus. Dit virus is jou lichaam in gekomen en is daar de boel gaan verstoren. Jou lichaam is de “code” die dit virus heeft gaan kraken, om hem zo te traceren in jou lichaam (een virus gaat namelijk “in cellen zitten.” Het lichaam heeft op een bepaald moment het virus kunnen traceren en heb kunnen bestrijden (je bent weer beter). Het leuke is, is dat je lichaam dit direct “onthoudt.” De kans is namelijk groot dat je jezelf weer “besmet.” met dit virus. Echter “herkent” je lichaam dit virus dan heel snel en zal het dus vrijwel direct worden uitgeschakeld. Om dus een direct antwoord te geven: Ja, je kunt jezelf weer besmetten, maar het lijkt me sterk dat je hier ook weer ziek van kan worden. Extra: Het “ziek” zijn, is immers een reactie van je lichaam zelf. Het virus gebruikt alleen jou lichaam, en jou lichaam schakelt om in een bepaalde “stand” zodat het “sterker” is dan het virus en zo het virus beter ken bestrijden. Dit merk jij doordat je “ziek” wordt”

Hoe zit dat dan?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt daar een tweede keer weer ziek van worden, of wellicht beter gezegd: de klachten komen weer terug

Reageren
    Demi1994

Bedankt John! Ben nog maar eens aan het schoonmaken geslagen, hopelijk besmet ik mezelf niet nog een keer.

Reageren
Reageer op: Kan buikgriep zo'n lange nasleep hebben?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.