Aambei zalf?

Hoi allemaal,
    Iemand advies?
    Ik heb al jaren last van prikkelbare darmen, dronk ook steeds vezelzakjes van de dr, maar sinds een jaartje ging het wel beter.
    Maar nu sinds 2 weken heb ik weer last van harde ontlasting en soms duurt het 3 a 4 dagen dat ik naar de wc kan.
    Als ik nu moet poepen doet het pijn, het brand, vooral na afloop. En ik voel het dan voornamelijk rechts van binnen en heel soms zit er wat lichte bloed op mn papier.
    Heb ik nu een inwendige aambei of heb je dan andere symptomen? Heb er verder niet last van. Heb het net bekeken maar zie niks naar buiten hangen, alleen 2 mini huid stulpjes op de rand van mn anus.
    Mijn vraag is eigenlijk kan ik aambeien zalf aanbrengen? En zo ja naar binnen of erop?

Reageren

Die stulpjes kunnen natuurlijk ook aambeien zijn.
    Je kunt natuurlijk ook inwendige aambeien hebben

Je zou Sperti Aambeien-zalf kunnen gebruiken. Daar zit een applicator bij zodat de zalf ook inwendig aangebracht kan worden.

Reageren

Ik heb vroeger wel een getromboseerde aambei gehad, daar is nu zo'n mini stulpje van over gebleven. Een andere huid stulpje zit er nu naast. Ik heb wel theranal in huis, is dat ook een goede? Daar staat alleen wel op dat je het niet mag gebruiken bij aambeien die bloeden.(Ik heb alleen heel soms wat lichte bloed op mn papier) Kan dat geen kwaad?

Reageren

Die zou je ook kunnen gebruiken.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Aambei zalf?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe