Home / Maag & darmen / Aambei, wanneer naar huisarts
Hallo, ik ben een man van 20 jaar. Anderhalve week ontdekte ik een bultje op mijn anus(de buitenkant). Ik kan hem niet terugduwen. De eerste dag dat ik hem ontdekte was op een zondag na een weekend met veel alcohol. Ik heb er twee dagen last van gehad(lichte jeuk lichte pijn geen bloed) nu na anderhalve week heb ik er niet echt last meer van maar hij zit er wel en is alleen ietsjes gekrompen. Ik smeer er wlke dag zinkzalf op en eet/leef gezond.
Hij zit er nog wel moet ik toch een afspraak maken met de huisarts? (Wat ik natuurlijk liever niet doe) ik heb er nu ook niet echt last meer van.
Ik moet er ook bijzeggen dat ik al langere tijd last heb van af en toe bloed bij het afveggen. Dat kwam dan door kleine scheurtjes die weer kwamen door veel persen en veel naar de wc gaan. Gek genoeg heb ik tijdens de aambei geen enkele keer bloed gezien.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan en om een recept vragen voor zinksulfaat vaselinecreme 0,5 % FNA. Die is beter dan zinkzalf.
Dat recept kan waarschijnlijk gewoon via assistente. Je kunt ze ook gewoon in de apotheek kopen, dan moet je ze zelf betalen
Oke, dan koop ik die zelf in de apotheek, maar het is dus niet perse nodig om het verder te laten onderzoeken?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!