Onbekende buikpijn!! Help!

KAN IEMAND MIJ HELPEN?

Ik ben radeloos. Ik heb al heel lang (hiermee bedoel ik jaren) last van een bepaalde soort pijn in mijn buik.
    Deze pijn is niet constant, het is er niet altijd. Soms duurt het maanden dat ik het weer krijg.
    Ik zal het proberen te beschrijven.
    Het begint licht en wordt steeds erger. Het is rechts boven in me buik, maar zelfs onder me ribben. Het lijkt een spier, het gedeelte is opgezwollen. Het voelt als een soort verkramping. De pijn is ondraagelijk. Geen medicijn helpt. Geen pijnstillers niks.
    Het enige wat helpt is slapen. Wanneer ik heb geslapen is het over. Helaas is het in slaap komen heel moeilijk door de vreselijke pijn.

Iemand iets vergelijkbaars? weet iemand wat het mogelijk kan zijn? Help aub!

Reageren

Dat is zonder enig onderzoek moeilijk te zeggen.
    Hoe oud ben je? Hoe is je ontlasting? Ben je ook al eens bij de dokter met deze klachten geweest?

Reageren

Ik ben nu 17 jaar oud. Ik ben bij de dokter geweest. Na echo's etc. Was er niks te zien. Waarschijnlijk is het een spierenkwestie. Maar wat verklaart dan de onregelmatigheid waarin de buikpijn terugkeert?

Reageren

Heb je last van stress en spanningen?

Reageren

Ja dat wel, maar ik heb het ook vroeger al gehad toen ik 10 was bijvoorbeeld. Toen had ik toch geen spanningen?
    Een kenmerk ook is dat het vaak in het weekend gebeurd, of als ik vakanties heb. Doordeweekse schooldag bijna niet.

Reageren

Je schreef eerder:
    [quote]Maar wat verklaart dan de onregelmatigheid waarin de buikpijn terugkeert?[/quote]

en nu:
    [quote]Een kenmerk ook is dat het vaak in het weekend gebeurd, of als ik vakanties heb. Doordeweekse schooldag bijna niet.[/quote]

Er is dus geen sprake van onregelmatigheid maar juist een herkenbaar patroon. Dus regelmatigheid.

Wat doe je zoal in de weekenden?

Reageren

Ik heb een zwaar vermoeden wat het kan zijn. Gooi bij je huisarts eens op of het acnes kan zijn. Mijn partner had soortgelijke klachten en kreeg bijna te horen dat ze ermee moest leven. Acnes is nog vrij onbekend het is een aandoening van je zenuwen. Ze is er inmiddels twee keer aan geopereerd in het maxima zkh Eindhoven en het gaat nu beter. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes en Beterschap. Groetjes Sandra

Reageren

Nee het is juist onregelmatig. Soms is het 3 maanden er niet. En dan opeens 3 dagen achter elkaar. Zoals nu.
    In de weekenden werk ik of leer ik of ben ik thuis.
    Gewoon normaal.
    Bijvoorbeeld nu heb ik het zaterdagnacht het gehad. Werd ik zondag wakker was het weg, kreeeg ik het zondagavond weer. Was het maandag weg, kreeg ik het maandagnacht kort. Was het dinsdag weg, viel ik in slaap word ik snachts wakker van de pijn.

Reageren

Bedankt voor je tip! Je helpt heel erg. Heel erg bedankt. Ik me erin verdiepen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Onbekende buikpijn!! Help!

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe