Wat is dit?

Ik heb sinds kort last van een soort zeurderige pijn in mijn rechterzij. Het begon woensdagavond/donderdagochtend een beetje te spelen. Eerst onder mijn ribben rechts en daarna straalde het uit naar mijn onderrug en onderin de buik. Op het moment dat ik dit schrijf is de pijn iets meer aanwezig en vooral rechts net boven mijn heup. Ik voel me verder goed, ik moet soms ietwat vaker naar de wc maar ik heb vandaag ook meer gedronken in verband met het warme weer. De pijn is zeurderig en ik raak erdoor afgeleid. Tijdens het hardlopen een paar uur terug trok de pijn echter ietwat weg voor even.
    Wat kan het zijn? Ik twijfel zelf tussen geïrriteerde dikke darm (ik heb daar vaker last van door stressklachten maar niet zo aanwezig aan één kant), of verrekt spiertje (door intensief bewegen en sporten woensdag, misschien een verkeerde beweging toen gedaan) of een blindedarmontsteking. Ik ben zeer bang voor dat laatste omdat ik bang ben dat ik het te laat ontdek en onderschat. Maar ik ben niet misselijk of iets dergelijks. De pijn is niet ondraaglijk en soms iets erger en soms iets minder aanwezig.

Reageren

Een blindedarmontsteking acht ik gezien de klachten niet zo voor de hand liggend. Eerder je dikke darm....

Ga volgende week even naar je huisarts met de klachten.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Wat is dit?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe