vaag misselijk en soms boeren

Niet constant, maar af en toe - ben ik vaag misselijk- soms dagen niet en dan ineens- gisteren na een sterke bak koffie - ik ben 2.00 lang 95 kg - heb diabetes type 2- metformine en glizanine - hca1 was in oude term 7.0 - gebruik wel 8 pepermuntjes per dag en drink rivella - verder eigenlijk niets bijzonders - ik ga dan ook steeds op de plek waar ik de vage misselijkheid voel drukken- net boven de navel en dat lijkt dan ( nogal logisch na zoveel drukken) pijn te doen. wie weet raad - gebruik nu wat tabl.van Dr.Vogel - naam staat er niet op- voor opgeblazen gevoel en incidentele maagpijn -lijkt te helpen.

Reageren

Ik denk dat je maag een beetje in opstand is.
    Dat je misselijk wordt na een bak sterke koffie is niet zo vreemd. Daar hebben wel meer mensen last van. En al helemaal als je Metformine gebruikt.
    Daarnaast helpen die 8 pepermuntjes dan ook niet echt als je daar dan ook nog eens tabletjes tegen een opgeblazen gevoel bij gebruikt.
    Ook die pijn na het drukken is natuurlijk niet raar.
    Ga naar de huisarts. Hij kan je een maagbeschermer voorschrijven. Stop in ieder geval even met de pepermuntjes of de tabletjes voor een opgeblazen gevoel.

Reageren

Dank je Tandor voor de reactie- had er vandaag weer last van- ben gestopt met de pepermuntjes - maar de metformine zal het vast wel doen.

nogmaals dank- maak mij verder maar geen zorgen- kan ook nog wel een bijwerking van stress zijn, heb nogal een moeizame periode.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: vaag misselijk en soms boeren

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe